سارا همسر بنیامین نتانیاهو با دریافت هدایای گرانقیمت از میلیاردرهای صهیونیست اتهامات مطرح در پرونده جاری نتانیاهو را بیشتر کرد؛ این پرونده جدید، دادگاه را به تعویق انداخت.

نتانياهو

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل که قرار بود امروز برگزار شود لغو شد. دادگاه منطقه‌ای اورشلیم تصمیم گرفت شهادت نیر هفتز، دستیار ارشد سابق نتانیاهو را تا دوشنبه هفته آینده به تعویق بیندازد.

نتانیاهو با شرکت در جلسه استماع اولین حضور عمومی خود را طی هفت ماه گذشته داشته است. این تصمیم لحظه آخری بعد از آن گرفته شد که دادگاه با اتهامات فساد جدیدی روبرو شد. این تعویق به تیم دفاعی اجازه می‌دهد تا آماده شوند.  

شواهد جدیدی که علیه نتانیاهو مطرح شده مربوط به جواهراتی به ارزش ده‌ها هزار شکل (پول رایج در اسرائیل) است که سارا نتانیاهو، همسر نتانیاهو، از میلیاردرهای صهیویستی مانند کلاین، آرنون میلچین و جیمز پکر درخواست کرده بود.

 اتهامات جدید در پرونده نتانیاهو | جنجال اهدای هدایای گران قیمت به زن نتانیاهو
نتانیاهو، همسر و فرزندانش

سخنگوی نتانیاهو ادعاهای جدید را رد کرد و همچنین به درخواستی که تیم وکلا علیه دادستان و مجری قانون به دلیل افشای اطلاعات نادرست به رسانه‌ها طرح کرده‌اند اشاره کرد. 

از آنجایی که این شهادت به ماجرای هدایای غیرقانونی مربوط می‌شود و نه به پرونده جاری، دادگاه می‌توانست طبق برنامه این جلسه را برگزار کند. با این حال، تحت فشار شدید تیم وکلا برای به تعویق انداختن این جلسه، دادگاه تا یک هفته به تاخیر افتاد.

برخی هفتز را منتقدترین شاهد در کل دادگاه‌های نتانیاهو می‌دانند، زیرا او یکی از دو شاهدی است که می‌تواند مستقیما در رابطه با اتهامات رشوه‌دهی رسانه‌ای نخست وزیر سابق شهادت دهد.

دادگاه جاری به بررسی اتهاماتی می‌پردازد که طی آن نتانیاهو در سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۶ ده‌ها بار به هفتز دستور داده است تا به ایلان یشوا، مدیر عامل سابق والا، شبکه خبری اسرائیلی، دستور دهد تا آنطور که نخست‌وزیر سابق می‌خواست، اخبار را پوشش دهد. 

تا مارس ۲۰۱۴، هفتز، سارا نتانیاهو و خود نخست وزیر شخصا در انتقال پیام‌ها مشارکت بیشتری داشتند. در حالی که تا به امروز شاهدان مهم زیادی در این پرونده وجود داشته‌اند اما هفتز بیش از هر یک از آنها به نخست وزیر سابق نزدیک بوده است.

نتانیاهو در چندین پرونده فساد مالی به پرداخت رشوه، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم است.

کد خبر 637947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha