معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: پلیس در ساعات اوج ترافیک اجازه ورود خودروها را به خطوط ویژه اتوبوس می‌دهد. در حالی که معمولا در این ساعات نیز ایستگاه‌ها مملو از مسافرند.

خط ویژه اتوبوس - بی آر تی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد کمبود اتوبوس در خطوط بی‌آرتی با بیان اینکه اتوبوس در این خطوط کم نیست، گفت: مسئله اصلی که حس کمبود اتوبوس را ایجاد کرده، نحوه بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه در برخی مسیرها وارد کردن خودروهای شخصی به خطوط ویژه بی‌آرتی سبب اختلال در خدمات‌رسانی می‌شود، افزود: مخصوصا در خیابان ولیعصر این موضوع را شاهد هستیم. پلیس در ساعات اوج ترافیک اجازه ورود خودروها را به خطوط ویژه می‌دهد در حالی که معمولا در این ساعات نیز ایستگاه‌ها مملو از مسافرند و این اختلال در تردد اتوبوس‌ها ممکن است این تصور را ایجاد کند که با کمبود اتوبوس روبه‌رو هستیم.

شفیعی با اشاره به اینکه زمان‌بندی اعزام اتوبوس‌ها بهینه‌سازی نشده و سیستم اعزام سنتی و دستی است، گفت: سیستم اعزام باید مکانیزه شود چراکه اتوبوس‌ها باید بین خطوط خلوت و شلوغ جابه‌جا شوند. در برخی خطوط در برخی ساعات مسافر زیاد و اتوبوس کم است اما در مقابل می‌بینیم که در همان ساعت، اتوبوس در خطوط خلوت دیگر خالی تردد می‌کند که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه مدیریت سیستم زمان‌بندی اعزام اتوبوس‌ها به صورت دستی و دیدن اپراتور است، خاطرنشان کرد: در دنیا این شیوه منقضی شده و ما درصدد هستیم در حوزه نرم‌افزاری سامانه به‌روزرسانی شود.

شفیعی ادامه داد: کمبود تعداد ناوگان حاد نیست اما پایین بودن کیفیت خدمات به خاطر فرسودگی است که در حوزه اورهال اتوبوس‌ها به این خطوط نیز توجه می‌شود.

کد خبر 637663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    برقی سازی خط ولیعصر بعنوان زیباترین خیابان خاورمیانه ، ومطالعه کارشناسی امکان ، ایجاد یک سیستم مشابه ATC قطار ها ، در اتوبوس ها این خط با مطالعه تجربه شهرهای دیگر جهان ، شاید امکان پیاده سازی داشته باشد ظرفیت خط چند برابر کند . قطارهای مترو بدون atc قادر به سر فاصله کوتاه نیستند . در اتوبوس های brt هم امکان پیاده سازی سیستم هوشمند مشابه ان ، امکان افزایش ظرفیت جابجایی فراهم میکند.