نیروگاه اتمی بوشهر در شش ماه نخست امسال، ۵۰ میلیارد و ۱۷۰ میلیون کیلووات ســاعت برق تولید کرده است.

نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش همشهری ‎آملاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بنا به اعلام مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، گزارش عملکرد تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ منتشر شد.

بر اساس این گزارش، واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در مجموع در سال‌های راه‌اندازی از سال ۱۳۹۰ و بهره‌برداری تجاری از مهر ۱۳۹۲ تا پایان شش ماهه اول ۱۴۰۰، بــه میزان ۵۰ میلیارد و ۱۷۰ میلیون کیلووات ســاعت برق تولید کرده و میزان ۴۵ میلیارد و ۶۵۴ میلیون کیلووات ساعت تحویل شبکه برق سراسری داده است.

نیروگاه اتمی بوشـهر در شش ماه اول امسال حدود ۲ میلیارد و ۴۴۴ میلیون کیلووات ســاعت برق تولید کرده و به میزان ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون کیلووات ســاعت برق به شبکه برق سراسری تحویل داده است. نخستین واحد نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان تنها واحد تولید برق هسته‌ای در کشور، با توان تولید هزار مگاوات برق فعالیت می‌کند.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با هماهنگی مدیریت شبکه برق کشور از شنبه ۱۰ مهر۱۴۰۰، فعالیت بارگذاری سالیانه سوخت جدید و انجام بازرسی‌های فنی و تعمیرات اساسی تجهیزات مهم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شده است و بنا به گفته مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور، نیروگاه اتمی بوشهر اوایل دی با آغاز فصل زمستان وارد مدار تولید خواهد شد.

واحدهای ۲ و ۳ این نیروگاه نیز در حال ساخت است که پس از راه اندازی، ظرفیت برق هسته‌ای کشور به ۳ هزار و ۱۱۴ مگاوات افزایش خواهد یافت. قرارداد ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه، آبان ۹۳ میان ایران و روسیه امضا و ساخت آن‌ها ۲۰ شهریور سال ۹۵ در محدوده ۷۰ هکتاری آغاز شده است.

کد خبر 637654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha