مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

فرماندار شاهرود گفت: ۲ تن از افراد گمشده در مناطق کویری این شهرستان با تلاش گروه‌های مردمی و گشت هوایی بالگرد اورژانس هوایی شاهرود ساعت ۹ و ۵۱ دقیقه امروز دوشنبه پیدا شدند.

بالگرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  ابوطالب جلالی افزود: این ۲ تن در مرز بین استان‌های سمنان و خراسان رضوی در دهانه "لاخو" توسط گروه‌های مردمی و امداد گران یافت شدند. بالگرد اورژانس با سوخت‌گیری مجدد در اطراف روستای گرماب، برای یافتن ۲ نفر دیگر پرواز خود را از سر گرفت.

وی به نقل از افراد پیدا شده گفت: ۲ تن دیگر که به سمت روستای گرماب حرکت کرده‌اند، احتمالا در بیابان‌های اطراف این روستا هستند.

یک گروه ۳۰ نفره کویر نورد شاهرودی  با ۱۰ خودروی کمک دار بعد از ظهر جمعه ۲۰ آبان گذشته در کویر خارتوران گرفتار باتلاق  شدند. چهارتن از این افراد برای یافتن  کمک و اطلاع به نیروهای امدادی از گروه اصلی جدا شده بودند.

۲۶ تن از این کویرنوردان روز یکشنبه ۲۲ آبان با تلاش نیروهای امداد پیدا شدند. این ۳۰ طبیعت گرد از چهارشنبه گذشته از دهستان طرود در جنوب شاهرود وارد کویر شدند و قرار بود روز جمعه از منطقه اسب‌کشان وارد بیارجمند در جنوب شرقی شهرستان شاهرود شوند.

خودروهای این افراد در ۴۵ کیلومتری روستای احمدآباد بخش بیارجمند شاهرود در باتلاق گرفتارشد.  دیشب با حضور فرماندار شاهرود و تنی چند از مسولان محلی و امدادگران  نشستی برای بررسی راههای دسترسی سریعتر به چهار تن گمشده از کویر نوردان در روستای زمان آباد خارتوران برگزار شد.  

بالگرد اورژانس هوایی شاهرود در این رخداد با انجام ۲سورتی پرواز و یک مرتبه سوخت گیری در منطقه برای تسریع در یافتن گمشدگان کویر به پرواز درآمد.  روستاهای منطقه کویری بیارجمند و خارتوران با گستردگی جغرافیایی بسیار، پارک ملی حفاظت شده توران به عنوان زیست کره علاقمندان، گردشگران و طبیعت گردان بسیاری را به خود معطوف می کند.

در بسیاری از روستاهای کوچک، دور افتاده و کویری این منطقه پوشش تلفن همراه به سختی امکان پذیر است. مطقه خارتوران در منتهی الیه شرق استان سمنان و در۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق شهرستان شاهرود در مجاورت استان خراسان واقع شده است.

 بخش بیارجمند با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴۰ روستا است.   شهرستان شاهرود با ۵۳ هزارکیلومتر مربع وسعت و  بیش از ۲۲۰ هزارنفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

کد خبر 637653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha