جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سال 2009 "سال داوری آسیا " نامگذاری شد تا استاندارد داوری در منطقه را ارتقا دهد.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که سال 2009 که "سال داوری آسیا " نامگذاری شده زمانی برای ارتقا استاندارد داوری در منطقه خواهد بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمد بن همام در نخستین نشست کمیته موقت انجمن داوری فوتبال آسیا "سال داوری آسیا" را با هدف برنامه ریزی برای توسعه داوری فوتبال آغاز کرد.
او با اشاره به سازماندهی دوباره و تعیین داوران برتر برای بازیها خواستار اطمینان بیشتر در کنترل مسابقات حساس شد.

یکی از پیشنهادات جلسه دیشب تشکیل انجمن داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که می‌تواند زیر پوشش این کنفدراسیون قرار بگیرد.

بر اساس این پیشنهاد قرار است داوران بازنشسته برای بالاتر بردن سطح داوران آینده جذب این انجمن شوند.

بن همام اضافه می‌کند: " نمی‌گویم همیشه اما گاهی در گذشته انتخاب داوران براساس علاقه‌های شخصی صورت می‌گرفت و به‌کارگیری داوران عملاً انتخاب بهترین‌ها نبود".

"تیم‌های ملی و باشگاه ها با هزینه‌های فراوان مربیان گران قیمتی به خدمت می‌گیرند و اردوهای مختلفی برگزار می‌کنند. پس مسئولیت ما این است که بهترین داوران را برای بازیهای آنان انتخاب کنیم. بهترین‌ها باید در بهترین بازی‌ها باشند".

دراین جلسه یوسف یعقوب السرکال نایب رئیس و دیگر اعضا از جمله مسعود عنایت از ایران، نظری عبدالله از مالزی، کیم دائه یونگ از کره جنوبی، محمد محسن عاریف از سری لانکا، الناصر عبدالله از عربستان، سعید عبدالله از امارات و یاسوهیرو ماتسوزاکی از ژاپن حضور داشتند.

بن همام همچنین می‌گوید : ضعف داوری در بازی‌های جام ملت های آسیا 2004 چین موجب شد تا دست به کار جدیدی بزنیم و گروه داوران نخبه را بوجود آوریم".

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه می دهد، همانطور که در آسیا بازیکنان و تیم های قدرتمندی را تحویل فوتبال داده ایم باید قادر باشیم داوران توانمندی هم تربیت کنیم".

انجمن داوران فوتبال آسیا در سال 2009 نخستین جلسه مجمع عمومی خود را برگزار می کند تا اعضا هیئت رئیسه انتخاب شوند.

این انجمن با یک رئیس و دوازده عضو هیئت رئیسه که نمایندگانی از چهار منطقه آسیا خواهند بود اداره می شود

کد خبر 63756

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز