معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران، انجام‌ عمل لیپوساکشن و تزریق چربی در مطب را ممنوع عنوان کرد.

مطب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در هفته گذشته دختر جوان اهوازی به خاطر یک سهل‌انگاری در مطب، جان خود را از دست داد. این دختر جوان که از نخبه‌های کنکور بود، بر اثر تزریق زیاد داروی بی‌حسی توسط یک تکنسین در مطب و بدون حضور پزشک به کما رفت و در نهایت جان خود را از دست داد.

محمد خردمند، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران به حادثه مرگ دختر جوان اهوازی اشاره کرد و گفت: اطلاعاتی که من کسب کرده‌ام حاکی از این است که در یک مطب که پزشک هم حضور نداشته، داروی بی حسی برای انجام عمل تزریق چربی صورت می‌گیرد که باعث می‌شود دختر جوان به کما برود و در نهایت دچار مرگ مغزی شود و فوت کند.

وی با عنوان این مطلب که انجام اعمال مجاز در مطب‌ها شامل همه پزشکان اعم از پزشک عمومی و متخصص می‌شود، گفت: این حادثه از نظر انتظامی و قضائی قابل پیگرد است و با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران در واکنش به اینکه گفته می‌شود مطب اجاره داده است، افزود: مطب قابل اجاره دادن نیست.

خردمند با بیان این که تمامی مسئولیت‌ها در مطب متوجه پزشک است، گفت: باید مشخص شود چرا بدون حضور پزشک اجازه داده شده این کار انجام شود.

وی ادامه داد: اساساً کارهایی مثل تزریق ژل و بوتاکس در مطب قابل انجام است، اما مطب جای عمل لیپوساکشن و تزریق چربی نیست. چون عارضه‌هایی به دنبال دارد و بنابراین نمی‌توان و نباید در مطب چنین عملی را انجام داد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: علاوه بر پزشک صاحب مطب، شخصی که اقدام به تزریق داروی بی‌حسی کرده و منجر به بروز این اتفاق تلخ شده است، باید مورد بازخواست قرار بگیرد.

کد خبر 637407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha