رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شب گذشته با چند دیدار در قاره اروپا پیگیری شد.

انتخابی جام جهانی قطر

به گزارش همشهری‌آنلاین، در آخرین دیدارهای هفته نهم و ماقبل پایانی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، فرانسه شنبه شب میزبان قزاقستان بود و با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد. کیلیان امباپه در دقایق ۶، ۱۲، ۳۲ و ۸۷، کریم بنزما در دقایق ۵۵ و ۵۹، آدرین رابیو در دقیقه ۷۵ و آنتوان گریزمان در دقیقه ۸۴ از روی نقطه پنالتی برای خروس‌ها گلزنی کردند تا آنها با ۱۵ امتیاز و قطعی کردن صدرنشینی خود در گروه D، صعودشان را به جام جهانی مسجل کنند. در دیگر دیدار این گروه نیز فنلاند با نتیجه ۳ بر یک از سد بوسنی‌وهرزگوین گذشت و با ۱۱ امتیاز، به جایگاه دوم جدول گروه صعود کرد.

در گروه E بلژیک با نتیجه ۳ بر یک بر استونی غلبه کرد. کریستین بنتکه در دقیقه ۱۱، یانیک کاراسکو در دقیقه ۵۳ و تورگان اِزار در دقیقه ۷۴، گل‌های شاگردان روبرتو مارتینز را به ثمر رساندند و اریک سورگا در دقیقه ۷۰ دروازه شیاطین سرخ اروپا را گشود. بلژیکِ ۱۹ امتیازی صدرنشینی خود را در این گروه قطعی کرد و مسافر جام جهانی شد. در بازی دیگر این گروه نیز ولز با نتیجه ۵ بر یک مقابل بلاروس پیروز شد و در فاصله یک مسابقه تا پایان دور مقدماتی، جایگاه دوم جدول گروه را به خود اختصاص داد.

هلند هم در شبی که میهمان مونته‌نگرو بود، با تساوی ۲-۲ متوقف شد. ممفیس دپای در دقیقه ۲۵ (از روی نقطه پنالتی) و ۵۴ برای لاله‌های نارنجی گلزنی کرد و هلند را در آستانه صعود زودهنگام قرار داد، اما ایلیا ووکوتیچ در دقیقه ۸۲ و نیکولا ووینویچ در دقیقه ۸۶ گل‌های مونته‌نگرو را به ثمر رساندند.

در سایر دیدارهای گروه G، ترکیه با نتیجه ۶ بر صفر جبل‌الطارق را در هم کوبید و با ۱۸ امتیاز، در رده دوم جدول گروه قرار گرفت. تقابل نروژ و لتونی هم به تساوی بدون گل انجامید. در این گروه هلند با ۲۰ امتیاز همچنان در صدر جدول ایستاده است.

دیدارهای هفته پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره سبز ظرف روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 637400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha