مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

جاده جدید طالقان به هشتگرد از صبح جمعه بیست و یکم آبان ۱۴۰۰ در پی بارش‌های پاییزی مسدود شد.

جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که بارش‌های پاییزی آغاز شده است و این نعمت الهی که باید برای بسیاری از ما خوشایند باشد موجب بروز مشکلاتی در برخی از محورهای استان البرز شده است . در پی این بارش‌ها جاده جدید پر حرف و حدیث طالقان به هشتگرد از صبح جمعه بیست و یکم آبان ماه ۱۴۰۰ مسدود شد.

احداث این جاده که بیش از بیست سال طول کشیده و یکی از آرزوهای دیرینه مردم طالقان بود، خردادماه امسال با حضور وزیر سابق راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید .

علیرغم اینکه در روز افتتاح، مسئولان محلی و شهرستانی و حتی مردم عادی از ناایمن بودن این جاده و نداشتن امکانات و خدمات مناسب تذکر داده بودند، جاده افتتاح شد و وزیر وقت و مسئولین استانی هم قول رفع این مشکلات را در کمتر از چند ماه دادند که تا این لحظه هیچ کدام از آن وعده‌ها محقق نشده است.

تردد از این جاده ۳۵ کیلومتری که راه ارتباطی اصلی مردم طالقان با مرکز استان البرز است ، حدود ۳۰ کیلومتر مسیر را کوتاه تر و ۴۰ دقیقه در زمان مردم صرفه‌جویی می‌کند. همچنین تونل نهصد و پنجاه متری این جاده که یکی از مرتفع‌ترین تونل‌ها نسبت به سطح دریاست چندین سال است که در حال احداث بوده و تاکنون پیشرفت فیزیکی چندانی هم نداشته است .

با توجه به کنارگذاری که حدودا ۶ کیلومتر در این جاده احداث شده مردم امیدوارند با بهره‌برداری از این تونل، بخشی از مشکلات تردد در این جاده پر پیچ و خم با شیب‌های تند و زیادی که دارد ، برطرف شود. البته شنیده‌ها حاکی از آن است که این جاده با توجه به مشکلاتی که دارد، از اول آذرماه امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده بسته خواهد شد.

کد خبر 637322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha