طی سال های اخیر نوسانات قیمت دلار در ایران بسیار شدید بوده و سوالی که ذهن عموم مردم جامعه را درگیر کرده این است که آینده کسب و کارهای ایرانی با افزایش قیمت دلار در ایران چگونه خواهد بود.

اینده کسب وکارهای ایرانی با افزایش قیمت دلار.jpg

چطور می توان در چنین بازار متاثر از نوسان قیمت دلار دوام آورد و رشد کرد؟ خوشبختانه برای پشت سر گذاشتن چنین چالش هایی می توان از راهکارها و تکنیک های مدیریت کسب و کار نظیر دوره MBA ثروت آفرینان استفاده کرد. در ادامه علاوه بر معرفی این موسسه به بررسی وضعیت افزایش دلار و قیمت های احتمالی در آینده نزدیک پرداخته ایم:

 قیمت دلار در ایران چه میزان بالا می رود؟

این سوال همیشگی در بازار است که آینده بازار ارز چه خواهد شد و قیمت دلار تا چه میزان بالا خواهد رفت. اگر واقع بینانه به این موضوع بنگریم، پاسخ روشن و قطعی برای این سوالات وجود ندارد. اما می توان پاسخ هایی نزدیک و دقیق برای تعیین تکلیف وضعیت سرمایه گذاری های آتی برای فعالان بازار اقتصادی ارائه کرد که تصمیم گیری اقتصادی را سهل و اطمینان بخش می کند. 

در چهار دهه اخیر، قیمت دلار از مسیر ۷ تومان در سال ۵۷ رشد خود را آغاز کرد تا طی ۳۰ سال به آنچنان رشدی رسید که هرگز در دهه ۵۰ تصورش را نمی کردیم. ۳۰ سال فراز و نشیب قیمت دلار، طی سیاست گذاری های پیچیده رخ داد. این تغییرات با نوسانات قیمت تک نرخی تا چند نرخی، قیمت گذاری های بازار آزاد، آزاد سازی نسبی و ... همراه بود. 

البته رشد قیمت دلار از هزار تومان تا ۱۰ هزار تومان چندان طول نکشید و طی یک دهه، قیمت دلار در تابستان ۹۷ و در بازار آزاد به ۱۰ هزار تومان رسید. از عوامل موثر در افزایش قیمت دلار، تحریم های موجود بود که از سوی سیاست های خصمانه آمریکایی رخ داد.  

پس از آن سرعت رشد دلار، افزایش بیشتری یافت و از ۱۰ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان در بازار آزاد ارز رسید. در نهایت طی جهشی بزرگ به قیمت ۳۰ هزار تومان رسید؛ این تغییر در بازه زمانی حدود ۴ ماه رخ داد. می توان گفت از دلایل ایجاد این تورم محدود شدن مبادلات ایران با سایر کشورها به دلیل اعمال سیاست فشار حداکثری آمریکا در بازار جهانی است. 

تا اینجا هنوز این سوال بی پاسخ است که هم اکنون و بعد از این آینده کسب و کارهای ایرانی با افزایش قیمت دلار در ایران چه تغییری خواهد داشت. برای رسیدن به پاسخی نزدیک به واقعیت باید عوامل موثر در بازار ارز را بررسی کرد و اینکه چطور می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و به رشد و پیشرفت در بازارهای مالی ایران ادامه داد.

تکنیک های سنتی برای کنترل افزایش قیمت دلار

تکنیک های سنتی برای کنترل افزایش قیمت دلار

بانک مرکزی در راستای کنترل افزایش قیمت دلار راهکارهایی اندیشیده است. به طور مثال با نقش بازارساز و تعدیل کننده قیمت ها از ابزار عرضه استفاده می کند و یا رقم مشخصی را برای مداخله خود اعلام می کند. براین اساس روزانه مبلغ مشخصی دلار وارد بازار می شود این رقم می تواند چندین برابر تقاضای روزانه اسکناس در بازار باشد. 

علاوه بر این نرخ مطلوب یا دامنه قیمتی مورد نظر بانک مرکزی برای دلار که در محاسبه و برآورد نیاز ارزی، موثر است را نباید از نظر دور داشت. بنابراین فعالان بازار ارز برای انجام اقدامات احتیاطی از نوسان گیری حرفه ای تا انجام معاملات لازم است به تصمیمات بانک مرکزی برای ایفای تعهدات و تاثیر آن بر تغییر نرخ دلار توجه داشته باشند. در حقیقت آینده بازار ارز و آینده کسب و کارهای ایرانی با افزایش قیمت دلار در ایران در گروی تصمیم گیری و توان ارزی و تحلیل بانک مرکزی است. 

 دوره MBA ثروت آفرینان برای سودآوری در نوسان دلار

موسسه ثروت آفرینان با بیش از سی سال سابقه فعالیت در زمینه بهبود کسب و کارها، به طراحی دوره های متعدد نظیر دوره MBA  و ام بی ای پلاس پرداخته است. با کمک چنین دوره هایی دارندگان انواع کسب و کارهای بزرگ و کوچک می توانند در شرایط بحران های مالی، تغییرات ناگهانی قیمت در اثر افزایش نوسانات دلار به درستی تصمیم گیری نمایند. در کنار این دوره استفاده از آموزش های اصول و فنون مذاکره، راهی به سوی بازارهای مالی جدید و فرصت های مالی سودمند در اختیار ما می گذارد. موسسه ثروت آفرینان یکی از معتبرترین مراکز آموزشی کشور با بیش از ۳۰ سال سابقه است که تاکنون به برگزاری صدها دوره و سمینار آموزشی پرداخته است

MBA یا به مجموعه ای تکنیک های مدیریت کسب و کار گفته می شود که با تحلیل موقعیت های شغلی و سنجیدن تمام جوانب کسب و کار به ارائه راهکارهای موثر می پردازد. فرقی ندارد که شما یک کارمند، فروشنده، دارنده کسب و کار کوچک فروشگاهی و شخصی یا از مدیران سازمان های بزرگ باشید؛ دوره های ام بی ای شما را در رسیدن به اهداف شغلی و ثروت آفرینی یاری خواهد کرد. 

موسسه ثروت آفرینان طی رویکردی جدید، اقدام به اصلاح تکنیک های مدیریت کسب و کار پرداخته نموده است. این مرکز آموزشی دوره ای به نام ام بی ای پلاس طراحی کرده است که با در نظر گرفتن شرایط فعلی بازار کار و نوسان قیمت دلار در ایران، کاملا کاربردی و موثر می باشد. راهکارهایی که می تواند نجات بخش آینده کسب و کارهای ایرانی با افزایش قیمت دلار در ایران باشد.

 اصول و فنون مذاکره در کسب و کارهای ایرانی

سمینار اصول و فنون مذاکره

آشنایی شما با اصول و فنون مذاکره برای کسب و کارهایی ایرانی در چه سطحی است. چند درصد از مذاکرات شما موفق هستند و این مذاکرات به تحقق چند درصد از خواسته های شما منجر می شوند؟ با توجه به وابستگی مستقیم و غیر مستقیم مشاغل با یکدیگر، اهمیت مذاکره درون سازمانی و برون سازمانی، مذاکره طی جلسات مدیریتی با کارکنان، روابط بین همکاران و ... تمامی افراد جامعه نیاز به تسلط بر اصول و فنون مذاکره برای کسب و کار در موقعیت های شغلی مختلف هستند. 

بهبود مهارت مذاکره از طریق سال ها تجربه سودمند و موفقیت آمیز امکانپذیر است، اما برای رسیدن به موفقیت در کوتاهترین زمان، لزوم استفاده از دوره های آموزشی انکار ناپذیر است. می توانید برای بهبود این توانمندی از دوره آموزش اصول و فنون مذاکره ثروت آفرینان بهره مند شوید. 

** پیشنهاد می دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به نشانی " pms.ir" مراجعه کرده و یا با راه های ارتباطی زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن: ۲۶۴۰۳۷۴۰ ۰۲۱

ایمیل: info@amirmazaheri.com - info@pms.ir 

اینستاگرام:  https://www.instagram.com/dr.amirhosseinmazaheri/

تلگرام: https://t.me/servatafarinan 

لینکدین:  https://www.linkedin.com/in/amir-hossein-mazaheri-seif-۵۷۲۹a۸۳۶/

واتساپ: ۰۹۰۳۸۵۳۹۰۰۴ - ۰۹۰۳۸۵۳۹۰۰۵

کد خبر 637255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha