مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

کانادا از محبوبترین کشورها برای ادامه تحصیل است. یکی از دلایل این محبوبیت امکان اخذ بورسیه‌های مختلف از دانشگاه‌های معتبر کاناداست. اما شرایط اخذ بورسیه در کانادا چیست؟ معدل لازم برای اخذ بورسیه چقدر است؟ مراحل اپلای کانادا چگونه است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

image-20211111110621-1.jpeg

در ابتدا باید بگوییم بورسیه کمک هزینه‌ای است که به دانشجویان برتر تخصیص داده می‌شود تا بدون دغدغه و مشکل مالی به تحصیل بپردازند. گاه این بورسیه تمام هزینه‌های زندگی و تحصیل دانشجو را دربرمی‌گیرد ولی در اکثر مواقع فقط بخشی از هزینه‌های تحصیل را شامل می‌شود.

انواع بورسیه تحصیلی در کانادا

در مقاله بورسیه و اسکولارشیپ کانادا از سایت کن اپلای می‌خوانیم : در کانادا انواع مختلف بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده تا به دانشجویان در پرداخت همه یا بخشی از هزینه‌های تحصیل کمک شود. در ادامه انواع بورسیه‌های تحصیلی در کانادا را بررسی می‌کنیم.

· Scholarships یا شایسته محوری کمکی است که به دانشجویان ممتاز تعلق می‌گیرد و می‌تواند تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیلی و زندگی دانشجو را تامین کند. ممتاز بودن یک دانشجو بر اساس سنجش توانایی‌های آکادمیک، هنری، علمی، تحقیقاتی و ورزشی انجام می‌شود. بورسیه اسکولارشیپ در کانادا به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

· Grants & Bursaries را می‌توان نوعی وام بلاعوض دانست. این وام در اکثر مواقع برای انجام کارهای پژوهشی و تحصیلاتی به دانشجویان تعلق می‌گیرد. البته از این وام در شرایط غیر پژوهشی نیز می‌توان استفاده کرد.

· میزان وام گرنت و برسری با توجه به بودجه‌ای که پروژه تحقیقاتی نیاز دارد و با توجه به درخواست دانشجو تعیین می‌شود. البته دانشجو باید یک پروپوزال تهیه کرده و اهداف تحقیق خود و نحوه استفاده از مبلغ گرنت و برسری را هم در پروپوزال ذکر کند.

· اکثر بورسیه‌های دانشگاه‌های کانادایی مختص دانشجویان بومی این کشور یا دانشجویان غیربومی ممتاز است. به همین دلیل دانشجویان بین‌المللی در صورتی که نیاز به کمک هزینه برای ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند وام دانشجویی دریافت کرده و آن را به دانشگاه بازگردانند. توجه داشته باشید برای دریافت وام نیاز به یک ضامن مقیم کانادا خواهید داشت.

· دستیار تحقیق و دستیار تدریس که در آن دانشجو به ازای کمک در تحقیقات یا تدریس به اساتید خود مبلغی دریافت خواهد کرد.

معدل لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا

معدل نه تنها برای افرادی که به دنبال اخذ بورسیه هستند بلکه برای افرادی که می‌خواهند بدون بورسیه از دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرند مهم است.

به طور کلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا باید معدلی حدود ۱۵ تا ۱۶ داشته باشید البته برخی افراد توانسته‌اند با معدلی بین ۱۴ تا ۱۵ نیز پذیرش تحصیلی بگیرند.

اما برای اخذ بورسیه باید معدل A داشته باشید که با توجه به سیستم نمره دهی ایران معدل ۱۸ تا ۲۰ است. البته امکان اخذ بورسیه برای معدل‌های ۱۷ تا ۱۸ نیز وجود دارد. در واقع همه چیز به دانشگاه انتخابی، رشته انتخابی، نوع بورسیه و سایر شرایط دانشجو مثل نمره مدرک زبان، پژوهش‌ها، شرایط سنی، تجربه کاری مرتبط با تحصیل و ... بستگی دارد.

معیارهای مهم برای اخذ بورسیه

در سایت استان اتاوا درباره بورسیه‌های تحصیلی کانادا درباره شرایط لازم برای بورسیه می‌خوانیم:

شرایط پذیرش برنامه مورد نظر را برآورده کنید.

ثبت نام تمام وقت برای اولین بار در برنامه کارشناسی دانشگاه

شهروند یا مقیم دائم کانادا باشید، یا دارای وضعیت پناهندگی یا فرد محافظت شده باشید (مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد)

میانگین‌های لازم برای حفظ یا تمدید بورس تحصیلی به دو رقم اعشار گرد می شود. به عنوان مثال، دانش آموزی با میانگین ۸.۴۹ واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی که به معدل ۸.۵۰ نیاز دارد، نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد محاسبه میانگین ها به مقررات آکادمیک ۱۰.۲ مراجعه کنید.

همچنین در این سایت می‌توانید انواع بورسیه‌های تحصیلی و شرایط آنها را مطالعه کنید.

معدل لازم برای بورسیه کانادا چقدر است؟

مراحل اپلای دانشگاه های کانادا

· بررسی دانشگاه‌های معتبر

· انتخاب یک یا چند دانشگاه مناسب با شرایط خود

· کامل کردن مدارک با توجه به مدارک موردنیاز دانشگاه

· ارسال مدارک به دانشگاه مورد نظر

· پرداخت مبلغ اپلکیشن فی

· گرفتن نامه پذیرش

· نوشتن انگیزه نامه

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا با توجه به مقاله اپلای تحصیلی کانادا از سایت کن اپلای به صورت زیر است:

• اسکن شناسنامه متقاضی و همراهان همراه با ترجمه

• ترجمه رسمی تمامی مدارک مالی برای اثبات تمکن مالی

• اصل و اسکن پاسپورت معتبر متقاضی و همراهان

• یک قطعه عکس ۵×۳ پشت نویسی شده

• گواهی صورت حساب بانکی ۴ ماه اخیر قبل از تقاضا

• اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی

• رزومه کاری و تحصیلی

• نامه تمکن مالی

• استادی پلن یا انگیزه نامه

• نامه پذیرش از دانشگاه

• ترجمه آخرین مدرک تحصیلی همراه ریز نمرات همراه با ترجمه

• مدرک زبان و مدرک آزمون آیلتس، تافل و سایر آزمون‌ها

کلام آخر

اخذ بورسیه تحصیلی کانادا و به طور کلی ویزای تحصیلی کانادا کار ساده‌ای نیست. با این حال با تلاش و کمک از یک مشاور می‌توانید به راحتی به تحصیل در کانادا بپردازید و پس از اتمام تحصیلات اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

کد خبر 637024

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha