مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

رئیس اداره بهره‌برداری امور برق اردستان گفت: به دلیل کمبود گاز از ابتدای آذرماه برنامه‌های خاموشی برق در کل استان اجرا خواهد شد.

لامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احمدرضا پوربافران اظهار کرد: امیدوارم بودیم با پایان یافتن فصل گرما، خاموشی‌ها نیز به اتمام برسد و ۵۰ درصد از چراغ معابری که در تابستان خاموش شده بود به روال قبل روشن شود، اما به تازگی و با ابلاغ استان به دلیل کمبود گاز و تامین سوخت بنگاه‌های صنعتی و نیروگاه‌ها، از ابتدای آذرماه برنامه‌های خاموشی برق در کل استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشترکان برق شهرستان در تابستان گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش مصرف داشته‌اند، افزود: امور برق شهرستان اردستان حدود ۳۲ هزار مشترک خانگی، کشاورزی و صنعتی دارد و از سه ایستگاه فوق توزیع برق شهرستان تامین می‌شود. سرانه مصرف برق در کل استان حدود ۲ هزار مگاوات و در شهرستان اردستان ۳۲ مگاوات است، در صورتی که نیروگاه برق زواره در شهرستان بیش از ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند، اما به دلیل سیاست‌های وزارت نیرو در شهرهای دیگر مصرف می‌شود.

رییس اداره بهره برداری امور برق اردستان، با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد بار مصرف برق اردستان در بخش کشاورزی، ۳۰ درصد در بخش صنعتی و ۱۰ درصد از بار مصرفی در بخش خانگی مصرف می‌شود، اظهار کرد: صرفه‌جویی مشترکان خانگی تاثیر کمتری نسبت به بقیه بخش‌ها دارد که نشان می‌دهد اداره برق باید فرهنگ‌سازی را در بخش‌های دیگر هم انجام دهد.

کشف ۸ ماینر در یک سال گذشته در اردستان

پوربافران با ابراز گلایه از همکاری نکردن نیروی انتظامی شهرستان، افزود: در یک سال گذشته حدود هشت مورد ماینر استخراج رمز ارز دیجیتال کشف شده که نیروی انتظامی فقط در سه مورد آن، اداره برق را مطلع کرده است.

وی با بیان اینکه استفاده غیرمجاز افراد سودجو از دستگاه‌های ماینر موجب تشدید کمبود برق و ایجاد نوسان شدید در ولتاژ برق می‌شود، ادامه داد: این کار آسیب‌های زیادی به وسایل برقی مشترکان رسانده است و اگر اداره برق در جریان کشفیات اینگونه دستگاه‌های مخرب نباشد نمی‌تواند میزان خسارت وارد شده به تاسیسات برقی را برآورد کند.

کد خبر 636824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha