مجموع نظرات: ۳
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی بعد از ۳۷ سال در کوه‌های بهاروند منطقه دیواندره تفحص شد. او اولین زن شهید تفحص‌شده ایران است.

تفحص

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ۳۷ سال قبل برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک‌های معاند به اردوگاه آنان رفت، رفتنی که یک ماه پس از آن به شهادتش انجامید تا او اولین شهیده تفحص شده کشور شود.

 همسرش مقنی بود و در اوایل انقلاب برای چاه کنی برای نیروهای پادگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حسین‌آباد به دیواندره رفته بود که اسیر دست یکی از گروهک‌های معاند شد که در آن زمان نیروهایشان در این منطقه حضور داشتند. این آغاز تلاش شهیده فاطمه اسدی است که با داشتن یک دختر خردسال سه ساله و یک پسر شیرخواره به مقر دشمن می‌رود و خواستار آزادی همسرش می‌شود.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهیده فاطمه اسدی اولین بانوی شهیدی است که صدای مظلومیت او پس از ۳۷ سال به پژواکی در کوه‌های دیواندره تبدیل شده است.

سردار سیدمحمد باقرزاده با بیان اینکه این اولین مورد است که زن شهیدی در مناطق عملیاتی تفحص شده است، افزود: همسر این شهید مقنی بوده و ۲ روز برای کندن چاه به سپاه حسین‌آباد دیواندره می‌رود که اسیر نیروهای یکی از گروهک‌های معاند می‌شود.

وی اضافه کرد: دموکرات از این بانوی آزادی‌خواه ۲۰۰ هزار تومان برای آزادی همسرش طلب می‌کند و او با فروختن دارایی خود این پول را تامین می‌کند. با وجود این، آن‌هایی که شعار دفاع از خلق کُرد می‌دهند نتوانستند این خواهر آزادی‌خواه را تحمل کنند و بعد از یک ماه شکنجه به همراه یک بسیجی دیگر در ارتفاعات بهاروند آنها را به شهادت می‌رسانند و جنازه وی را در کوه‌های دیواندره دفن می‌کنند.

قرار است پیکر پاک این شهیده در جوار مرقد بی‌بی هاجرخاتون(س)، خواهر امام رضا(ع)، در سنندج دفن شود.

کد خبر 636797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha