رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: قصدی برای افزایش سهم مردم در پرداخت قیمت بلیط اتوبوس نداریم.

اتوبوس شهری - بی آر تی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازمهر، جعفر تشکری هاشمی با حضور در برنامه «تهران ۲۰» در پاسخ به سوالی در خصوص میزان کسری اتوبوس‌های شهر تهران گفت: در وضعیت اضطراری، شهر تهران حدود ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس کسری دارد. اما در وضعیت عادی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهر تهران که هم اکنون نزدیک به ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال دارد، برای رسیدن به وضعیتی مطلوب، نزدیک به ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیاز دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: یک مسافر اتوبوس حدود ۱۵۰۰۰ تومان برای شرکت واحد هزینه دارد که به طور متوسط از طریق فروش بلیط ۱۷۰۰ تومان از مردم دریافت می‌شود.

او تاکید کرد: ما قصدی نداریم که این سهم ۱۰ الی ۱۱ درصدی مردم را افزایش بدهیم.

محمود ترفع مدیر عامل و نایب رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز با بیان اینکه صرفاً منتظر منابع مالی شهرداری نمانده‌ایم، افزود: به راهکارهای متعدد تأمین مالی برای خرید اتوبوس فکر کرده و برای آن برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم.

ترفع خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۸، ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق دریافت کردیم که بخشی از آن هزینه شد ولی بخش دیگر آن متأسفانه بنا به دلایلی همچنان در حساب یکی از بانک‌ها مسدود شده است. اوراق سال ۱۳۹۹ توسط بانک شهر به فوریت کارسازی کرد و ۴۵۰ میلیارد تومان را از این بانک کامل تحویل گرفتیم.

او در خصوص اوراق سال ۱۴۰۰ نیز اضافه کرد: روز گذشته خدمت مدیرعامل بانک شهر بودیم و به دنبال آن‌هستیم که زودتر از سال‌های قبل اوراق مشارکت ۷۰۰ میلیاردی تخصیص یافته در این سال را کارسازی کنیم.

کد خبر 636745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha