شمار موارد جهانی کووید-۱۹ روز دوشنبه از ۲۵۰ میلیون مورد گذشت.

COVID

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این رقم در هنگامی اعلام می‌شود که برخی از کشورها در اروپای شرقی شمار بی‌سابقه موارد عفونت کرونا را اعلام کرده‌اند و در مقابل بسیاری از کشورهای دیگر با کاهش موج عفونت‌های سویه‌ی دلتای کروناویروس بخش‌های تجارت و گردشگری‌شان را بازگشایی کرده‌اند.

شمار میانگین موارد روزانه کرونا در طول سه ماه گذشته تا ۳۰ درصد کاهش یافته است، اما با توجه ادامه شیوع سویه‌ی دلتا کروناویروس هنوز هر ۹۰ روز ۵۰ میلیون نفر به عفونت کرونا مبتلا می‌شوند.

عفونت‌ها هنوز در ۵۵ کشور از ۲۴۰ کشور جهان در حال افزایش است و روسیه، اوکراین و یونان میزان‌های بی‌سابقه عفونت روزانه را از هنگام شروع پاندمی در تقریبا دو سال پیش گزارش می‌کنند.

از طرف دیگر بیش از نیمی از جمعیت هنوز یک دوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند و میزان پوشش واکسناسیون در برخی از کشورهای کم‌درآمد کمتر از ۵ درصد است.

کشورهای اروپای شرقی در منطقه اروپا پایین‌ترین میزان واکسیناسیون را دارند. بیش از نیمی از همه موارد جدید عفونت گزارش‌شده در جهان مربوط به کشورهایی در اروپا است که ر چهار روز یک میلیون عفونت جدید را اعلام می‌کنند.

از طرف دیگر در حالیکه شمار مرگ‌های ناشی از کرونا همچنان رکوردشکنی می‌کند، چندین منطقه در این کشور نیز این هفته اعلام کردند که محدودیت‌های بیشتری را برای مهار شیوع کرونا اعمال خواهند کرد و تعطیلی‌ یک هفته‌ای محل‌های کار را تمدید خواهند کرد.

با این همه کارشناسان بهداشتی ابراز خوش‌بینی می‌کنند که بسیاری از کشورها با توجه به واکسیناسیون و عفونت‌های طبیعی بدترین شرایط ناشی از پاندمی را پشت سر گذاشته‌ باشند، اما در عین حال هشدار می‌دهند که در ماه‌های آینده با سرد شدن آب و هوا و گردهمایی‌های مربوط به تعطیلات سالانه ممکن است موارد بیماری افزایش یابد.

کد خبر 636558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha