آلمان که در ۲۰۱۷ عنوان بهترین کشور جهان را از آمریکا گرفته بود، برای پنجمین سال پیاپی این عنوان را برای خود نگه داشت و بالاتر از کانادا و ژاپن ایستاد.

رده‌بندى سالانه بهترين كشورهاى جهان

همشهری آنلاین - مهدی فروتن: رده‌بندی سالانه بهترین کشورهای جهان بر اساس شاخص برندهای ملی آنهولت-ایپسوس منتشر شد و آلمان به سنت چهار سال گذشته ارزشمندترین برند ملی دنیا لقب گرفت. آلمان که پیش‌تر دو بار در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ هم در این رده‌بندی اول شده بود، حالا در تعداد صدرنشینی با ایالات متحده برابر است؛ هفت در برابر هفت.

کیفیت اجناس و تولیدهای آلمانی، امنیت سرمایه‌گذاری، ساختار کم‌نظیر اشتغال به کار شهروندان، تلاش دولت برای مبارزه با فقر و پیشتازی در عرصه ورزش معیارهایی است که آلمان با برتر شدن در آنها توانسته بهترین کشور جهان شود. این کشور در هر پنج بخش و شاخص صادرات، حکومت‌داری، مهاجرت‌پذیری، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های فرهنگی در سال ۲۰۲۱ یکی از دو کشور برتر جهان بوده است. در این رده‌بندی شاخص‌های ۶۰ کشور مطالعه شده است.

کانادا که در چند سال گذشته همواره یکی از سه کشور برتر بود، امسال به لطف داشتن امتیازهای بالا در شاخص‌های حکومت‌داری و مردم‌داری، مهاجرت‌پذیری و امنیت سرمایه‌گذاری نخستین بار در رده دوم ایستاد. در رده‌بندی امسال بیشترین سقوط را انگلستان داشت که از رده دوم با رده پنجم رسید. ایالات متحده آمریکا هم با بازیابی ارزش‌هایش دو پله رشد کرده و از رده دهم تا پله هشتم بالا آمده است. ژاپن برای اولین بار از ۲۰۱۸ بار دیگر بین سه کشور برتر آمده و ایتالیا چهارم است.

آلمان پنجمین سال پیاپی بهترین کشور جهان شد | شگفتی‌های رده‌بندی سالانه ارزشمندترین برندهای ملی

۱۰ کشور برتر دنیا در سال ۲۰۲۱ بر اساس شاخص برندهای ملی آنهولت-ایپسوس عبارتند از آلمان با ۷۱.۰۶ امتیاز، کانادا با ۷۰.۶۴ امتیاز، ژاپن با ۷۰.۵۲ امتیاز، ایتالیا با ۷۰.۲۳ امتیاز، انگلستان با ۷۰.۰۸ امتیاز، فرانسه با ۷۰ امتیاز، سوئیس با ۶۹.۷۶ امتیاز، آمریکا با ۶۹.۶۷ امتیاز، سوئد با ۶۹.۰۴ امتیاز و استرالیا با ۶۸.۵۵ امتیاز. اسپانیا، نروژ، هلند، نیوزیلند، فنلاند، اتریش، اسکاتلند، بلژیک، ایرلند و ایسلند هم یازدهم تا بیستم هستند.

از شگفتی‌های فهرست بهترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۲۱ می‌توان به حضور مصر در رده ۳۶، هند در رده ۴۰، مغولستان در رده ۵۴، عربستان در رده ۵۵، تانزانیا در رده ۵۷، بوتسوانا در رده ۵۸ و البته فلسطین در رده ۶۰ با امتیاز ۴۶.۷۳ اشاره کرد.

کد خبر 636351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha