مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در ۶ ماه نخست امسال جاری۷۲ پرونده تصادف ساختگی در این استان کشف و با انجام کارشناسی های تخصصی به مراجع قضایی اعلام شد.

تصادف ساختگي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی فروزش افزود: در۶ ماه نخست سال جاری۷۲پرونده تصادف ساختگی کشف و با انجام کارشناسی های تخصصی به مراجع قضایی اعلام شد که از این تعداد۶۱ مورد مرد و۱۱ نفر زن بودند و همچنین نسبت به ۶ ماه سال ۱۳۹۹ که تعداد پرونده ۲۹ مورد بود بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اضافه کرد: در تصادفات ساختگی افراد یا خودشان صدمات را ایجاد می کنند یا گاهی اوقات توسط افراد حرفه ای که صدمات شدید و خطرناکی مانند شکستگی استخوان و جراحات متعدد و شکستگی دندان ها و سایر موارد روی بدن فرد ایجاد می کنند تا از بیمه خسارت بگیرند.

او تصریح کرد: افراد به هیچ عنوان سراغ ایجاد تصادفات ساختگی و خودزنی نروند، چرا که این گونه موارد در بیشتر مواقع توسط کارشناسان پزشکی قانونی تشخیص و شناسایی می شوند و برای طی مراحل بعدی به مقامات قضایی اعلام می شوند.

در سال گذشته (۱۳۹۹)یک هزار و ۱۰۲ نفر در تصادف ساختگی در کشور شناسایی شدند که ۹۵۶ مورد آن مربوط به مردان و ۱۴۶ مورد هم مربوط به زنان بودند که درآن صدماتی را به خود وارد کرده بودند.

بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی مربوط به تصادفات و نزاع است و در بین این مراجعه کنندگان، گاهی افرادی دیده می‌شوند که اقدام به خودزنی کرده اند یا با ایجاد سانحه و  تصادف ساختگی مدعی آسیب های جسمانی می شوند و هدف این افراد در تصادفات ساختگی، عمدتا اخذ دیه یا ارش و جبران خسارت آسیب های ادعایی به ویژه از شرکت های  بیمه است.

پزشکی قانونی بر اساس معاینه و شرح حال و مستندات ارائه شده و همین طور مستندات درخواستی، اظهار نظر می کند و در آخر، نظریه نهایی کارشناسی خود را به مراجع قضایی برای مختومه شدن پرونده و خسارت احتمالی ارائه می دهد.

کد خبر 636323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha