جستجوی حیات در فضا، ساخت تلسکوپی بزرگتر از هابل و تنوع در میان دانشمندان فعال در تیم‌های تحقیقاتی ناسا اولویت‌های اصلی آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا در ۱۰ سال آینده عنوان شد.

فضا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، یک نظرسنجی از اخترشناسان آمریکایی نشان داد جستجوی حیات فرازمینی در صدر فهرست ماموریت‌های آنها برای ۱۰ سال آینده قرار دارد.

در گزارشی که توسط آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی منتشر شده، اخترشناسان بر نیاز به ادامه جستجو برای یافتن سیاراتی که به صورت بالقوه قابل سکونت هستند و در اطراف ستارگان دیگر می چرخند، تاکید کردند.

پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای که در این رشته ایجاد شده به دستیابی به این هدف کمک کرده و با کمک تصویرهای فضایی پیدا کردن سیاره‌ای مانند زمین بیش از هر زمان دیگری ممکن شده است.

این دانشمندان شکل‌گیری حیات روی زمین را یا نتیجه یک فرآیند پیش پا افتاده ارزیابی می‌کنند یا مجموعه‌ای از شرایط غیرعادی را در این امر دخیل می‌دانند که در نتیجه ما تنها موجودات زنده در این قسمت از کهکشان یا حتی در جهان خواهیم بود.

این گزارش ۶۱۴ صفحه‌ای که هر ۱۰ سال یکبار منتشر می‌شود و از ده‌ها دانشمند که عمدتا ساکن ایالات متحده هستند نظر سنجی می‌کند، بر نیاز به تنوع بیشتر در میان دانشمندان فعال در تیم‌های تحقیقاتی ناسا تاکید کرد.

ساخت تلسکوپی که به طور قابل توجه بزرگتر از تلسکوپ فضایی هابل باشد و بتواند سیاراتی را که ۱۰ میلیارد بار کم نورتر از ستاره‌هایشان هستند، تشخیص دهد از دیگر بخش‌های پیشنهادی این گزارش است.

پیش‌بینی می‌شود که پس از آماده شدن فناوری‌های لازم، این تلسکوپ می‌تواند در دهه ۲۰۴۰ با قیمت تقریبی ۱۱ میلیارد دلارساخته شود. در همان حال پرتاب فضاپیما در هر دهه با سقف هزینه ۱.۵ میلیارد دلار، دانش محققان از جهان پیرامون ما را به روز خواهد.

در همین راستا قرار است ماه آینده تلسکوپ فضایی جیمز وب به رهبری ناسا به فضا پرتاب شود. این تلسکوپ برای اسکن کیهان اولیه و کاوش در جو سایر سیارات فضایی طراحی شده و مسیر نجوم و اخترفیزیک را در دهه‌های آینده شکل خواهد داد.

کد خبر 635962
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha