فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» ملت همیشه بیدار ایران اسلامی بویژه دانش آموزان و دانشجویان در یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز مقابل لانه سابق جاسوسی آمریکا طنین انداز شد.

۱۳ آبان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، امسال نیز همانند سال های پیش مراسم باشکوه ۱۳ آبان با حضور گسترده آحاد مردم ولایی و انقلابی ملت ایران در انزجار از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار با سر دادن شعارهای ضد استکباری آغاز و  اقتدار خود را در مقابل رسانه های داخلی و خارجی به تصویر کشاندند.

بسیاری از شرکت کنندگان در مراسم که شعارهای ضد استکباری خود را به صورت دست نوشته حمل می کردند، در مقابل تصاویر شهدای معظم که توسط عده ای از دانش آموزان و مردم حمل می شود، ادای احترام کردند.

اقشار مختلف مردم تهران همچنین در این مراسم که تصاویری از سردار دلها ، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به همراه دارند با فریاد "آمریکا مرگت باد ،آمریکا ننگت باد " خواستار محاکمه جنایتکاران آمریکایی شدند.

یوم الله آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است، چراکه در این روز تاریخی حادثه تبعید امام خمینی(ره) در ۱۳۴۳ خورشیدی، کشتار بیرحمانه دانش آموزان در تهران در ۱۳۵۷ خورشیدی و حرکت شجاعانه دانشجویان پیرو خط امام (ره)  در تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳۵۸ خورشیدی اتفاق افتاد و هرکدام در پیشبرد اهداف انقلاب نقشی مهم داشت که همه این حوادث به نوعی با نفوذ دولت استکباری امریکا در ایران ارتباط داشت. به همین دلیل هم این روز به نام «روز مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شد.

کد خبر 635864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha