بدون اغراق هواوی از پیشتازان حوزه عکاسی موبایل است و گوشی‌های این کمپانی غالباً بهترین دوربین دنیا را در اختیاردارند. اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد هواوی درحال‌توسعه یک فناوری کاملاً جدید است که می‌تواند دوربین گوشی‌های موبایل را به سطح کاملاً تازه‌ای برساند. در ادامه این نوشتار با تازه‌ترین نوآوری هواوی آشنا شوید.

image-20211104100515-1.jpeg

اخیراً سازمان ثبت مالکیت ابداع چین یک نوآوری هواوی را به رسمیت شناخته است که دوربین گوشی‌های موبایل را قادر به تشخیص ژست‌های حرکتی می‌سازد و حتی قادر به تنظیم خودکار Viewfinder بر اساس کاربر است.

پتنت موردبحث فناوری جدید هواوی را توصیف می‌کند که امکان تشخیص Gesture ها را به دوربین گوشی‌های موبایل اضافه می‌کند. این فناوری حیرت‌انگیز می‌تواند عکاسی با گوشی‌های هوشمند را لذت‌بخش تر و آسان‌تر از همیشه کند که برای کاربران حرفه‌ای و ولاگرها بسیار سودمند خواهد بود.

ابتکار جدید هواوی برای بهبود دوربین گوشی‌های موبایل

در وجود این فناوری دوربین جلویی گوشی‌های هواوی قادر به تشخیص Gesture دست کاربر و انجام کارهایی چون تنظیم Viewfinder خواهند بود. برای نمونه بدون جدا کردن مونوپاد و برهم زدن صحنه می‌توان تصاویر گرفته‌شده را مرور کرد که برای گرفتن یک عکس خیره‌کننده ایدئال خواهد بود.

همچنین کاربر قادر خواهد بود با دور کردن یا نزدیک کردن انگشتان خود از یکدیگر میزان زوم را تنظیم کند. به‌وضوح چنین نوآوری می‌تواند گرفتن سلفی و عکس دسته‌جمعی را آسان‌تر از قبل کند. جالب‌تر اینکه استفاده از این تکنیک بسیار آسان به نظر می‌رسد و کاربر به‌راحتی قادر به یادگیری آن خواهد بود.

در این مقطع زمان به‌کارگیری فناوری دوربین جدید هواوی مشخص نیست اما این کمپانی کارنامه بسیار خوبی در ارائه نوآوری دارد و دور از انتظار نیست که شاهد به‌کارگیری آن در محصولات آتی هواوی باشیم.

در حال حاضر گوشی پرقدرت Huawei P50 Pro در صدر رده‌بندی وب‌سایت DXOMARK قرار دارد و عنوان بهترین دوربین موبایل دنیا را به خود اختصاص داده است. هواوی P50 پرو یک گوشی فوق العاده برای عکاسی است و به‌راحتی از توقع حرفه‌ای ترین کاربران هم بهتر ظاهر می‌شود.

ابتکار جدید هواوی برای بهبود دوربین گوشی‌های موبایل

گوشی P50 Pro از لنزهای رده حرفه‌ای HUAWEI XD Optics، موتور پردازش تصویر پیشرفته HUAWEI XD Fusion Pro و البته جادوی هوش مصنوعی هواوی بهره می‌برد که ترکیب آنها با یکی از بهترین حسگرهای دوربین موجود به کسب بالاترین امتیاز تاریخ در تست‌های تخصصی DXOMARK انجامیده است. بر اساس رده‌بندی DXOMARK در دنیا گوشی بهتر از P50 Pro هواوی برای عکاسی وجود ندارد و با کسب امتیاز 143، چهار پله بالاتر از iPhone 13 Pro Max و در صدر بهترین گوشی‌های دنیا قرار دارد.

برتری دوربین گوشی‌های هواوی تنها به مدل‌های پرچم‌دار محدود نمی‌شود و دارندگان گوشی‌های میان رده و حتی اقتصادی هواوی نیز با تأثیر شگرف الگوریتم‌های پیشرفته مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی هواوی آشنایی دارند.

کد خبر 635846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha