ستاره لهستانی تیم بایرن مونیخ با ادامه درخشش خود در لیگ قهرمانان اروپا یکی از بخت‌های مسام توپ طلای ۲۰۲۱ به شمار می‌آید.

لواندوفسکی

به گزارش همشهری‌آنلاین، لواندوفسکی در پیروزی ۵ بر۲ بایرن‌مونیخ مقابل بنفیکا با وجود هت‌تریک یک پنالتی هم خراب کرد. لوا با ۸۴گل اروپایی از رکورد گرد مولر (۸۲) جلو زد.

لواندوفسکی پس از زلاتان، کریستیانو، پیرلو، آنری و کروس به ششمین بازیکنی تبدیل شد که در یکصدمین بازی در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی می‌شود. با این‌حال نرخ گلزنی او از همه حتی مسی و رونالدو هم در ۱۰۰ بازی اول بهتر است؛ لوا ۸۱گل زده و ۲۳پاس گل در ۱۰۰بازی لیگ قهرمانان، مسی ۷۷گل و رونالدو ۶۴گل در صد بازی اول. فقط رونالدو و مسی با ۸هت‌تریک از لوا (۴بار) بیشتر هت‌تریک ثبت کرده‌اند.

ستاره لهستانی بایرن از ۲۶تیم از ۳۲تیم حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بیشتر گل زده (۸گل). او در ۷بازی این فصل در همه رقابت‌ها ۲ گل یا بیشتر در یک بازی به ثمر رسانده. از ۳‌۰ سالگی به بعد در ۱۵۲بازی برای تیم ملی و باشگاه ۱۶۰گل به نام خودش ثبت کرده است.

بایرن بهترین خط حمله (۱۷گل) و بهترین خط دفاع (۲گل خورده) را تا این‌جای لیگ قهرمانان دارد. ۱۲امتیاز، ۱۷گل زده و ۲گل خورده بهترین رکورد بایرن بعد از ۴هفته اول لیگ قهرمانان بوده است. ۱۷گل زده بایرن در ۴ بازی ابتدایی لیگ قهرمانان شد با رکورد پاری‌سن ژرمن در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ برابر است.

نویر یک پاس‌گل هم در بازی با بنفیکا ثبت کرد تا تعداد پاس گل‌های این دروازه‌بان در عمر فوتبالش به عدد ۷برسد؛ ۴ پاس گل در شالکه، ۲ پاس گل در بایرن و یک پاس گل در تیم ملی آلمان.

کد خبر 635834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha