اللهیار صیادمنش که روزهای خوبی را در لیگ اوکراین سپری می‌کند فقط ۸ بازی دیگر با زوریا قرارداد دارد؛ او می‌گوید در نیم‌فصل تصمیمی خواهد گرفت که به پیشرفتش کمک کند.

صیادمنش

همشهری‌آنلاین - محمد زارعی

اللهیار صیادمنش مهاجم تیم زوریا لوهانسک اوکراین درکنار شهاب زاهدی درخشش خوبی در این تیم داشته است. آنها بعد از پیروزی‌های اخیر در فاصله ۸ هفته مانده تا پایان نیم‌فصل در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ اوکراین قرار دارند. صیادمنش این هفته در برتری ۶ بر یک تیمش مقابل متالیست ۲ گل زد تا روزهای خوبش را در این تیم کامل کند. او در گفت‌وگو با روزنامه همشهری از شرایط خوب این روزها و برنامه‌های آینده‌اش گفته است.

*در ابتدا از شرایط این روزهایت در تیم زوریا برایمان بگو.

خوشبختانه شرایطم تا اینجای کار خوب است. از خودم راضی‌ام اما صد درصد قانع نیستم. خوشبختانه شرایط تیمی‌مان خوب است، در لیگ سوم هستیم و تا این مقطع که ۸ بازی مانده نیم‌فصل شود ۷ گل زدم (۶ گل در لیگ و یک گل در لیگ کنفرانس اروپا) و ۲ پاس گل هم داده‌ام.

*گلی که در لیگ کنفرانس اروپا زدی خیلی زیبا بود و بازتاب‌های زیادی هم داشت.

بله خودم هم این گل را خیلی دوست داشتم چون هم بازی مهمی برایمان بود هم اینکه یک بر صفر بازی را بردیم و گلم ۳ امتیازی بود.

*قبلا از این شوت‌ها کمتر می‌زدی.

دیگر بستگی به شرایط دارد. یک جا شرایط ایجاب می‌کند که شوت بزنی یک جا باید پاس بدهی. من هم سعی می‌کنم نسبت به شرایط تصمیم بگیرم.

*به‌نظرت می‌توانید با زوریا برای قهرمانی بجنگید؟

ما تیم خوبی داریم. الان چند هفته است که پنج شش بازیکن اصلی‌مان مصدوم هستند اما هنوز هم رتبه سوم جدول را داریم. اما به‌نظرم تیم‌های شاختار دونتسک و دیناموکیف از لحاظ امکانات خیلی با تیم‌های دیگر لیگ اوکراین فرق دارند چون هم در لیگ قهرمانان بازی می‌کنند هم از نظر کیفیتی بازیکنان خوبی از لیگ‌های معتبر می‌گیرند. برای همین بین این دو تیم با بقیه تیم‌ها خیلی فرق هست. اما با این حال ما هم تلاشمان را می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.

*گویا تو هم این شانس را داشتی که در یکی از این دو تیم بازی کنی. گاهی در رسانه‌ها مطرح می‌شد که از این تیم‌ها پیشنهاد داری. درست است؟

دوست ندارم درباره این مسائل صحبت کنم.

*هم‌اکنون هدف‌گذاری‌ات برای آینده چیست؟

اول از همه می‌خواهم کل تمرکزم را روی این ۸ بازی باقیمانده بگذارم تا با بهترین عملکرد نیم‌فصل را به پایان برسانم. در نیم‌فصل قراردادم با زوریا تمام می‌شود و وقت داریم که برای قدم بعدی تصمیم بگیریم. حالا یا قراردادم را تا پایان فصل تمدید می‌کنم یا اتفاقات دیگری خواهد افتاد. ولی فعلا ۸ بازی مهم پیش رو داریم و نمی‌خواهم به چیزهای دیگری فکر کنم.

*بسیاری از اهالی فوتبال معتقدند تو می‌توانی در لیگی بالاتر از لیگ اوکراین بازی کنی. نظر خودت چیست؟

من سعی می‌کنم این ۸ بازی را با بهترین عملکرد به پایان برسانم و بعد هم تصمیمی بگیرم که به پیشرفتم کمک صددرصدی بکند.

*بعد از حضور در لیگ ترکیه از اینکه به لیگ اوکراین رفتی پشیمان نیستی؟

به‌نظر خودم انتخاب خوبی بود. تقریبا یک سال بود در لیگ ترکیه بازی نکرده بودم و در چنین شرایطی به اوکراین آمدم. اینجا توانستم دوباره بازی کنم و به نوعی خودم را احیا کنم. اینجا می‌تواند سکوی پرتاب خوبی برایم باشد. وقتی عملکرد خوبی داشته باشم می‌توانم به تیم‌ها و لیگ‌های بهتر هم بروم. دو سه سال پیش دروازه‌بان تیم زوریا مستقیم از اینجا به تیم رئال مادرید رفت. پس صددرصد تیم زوریا و لیگ اوکراین می‌تواند سکوی پرتاب خوبی باشد.

*بهترین گل‌هایی که برای زوریا زدی کدام گل‌ها بودند؟

یکی همین گلی که در لیگ کنفرانس زدم و یکی هم گل آخری که در لیگ اوکراین زدم.

*کمی هم در مورد وضعیت شهاب زاهدی که هم‌تیمی هستید صحبت کن.

من و شهاب هم در ترکیب تیم و هم بیرون از زمین خیلی با هم خوب هستیم و ارتباط خوبی داریم. شهاب هم تا اینجای فصل خوب کار کرده و امیدوارم به هدفی که دارد برسد.

*از لحاظ زندگی و فوتبالی، شرایط کشور اوکراین چطور است؟

از نظر زندگی که چیز خاصی نمی‌توانم بگویم چون بیشتر اوقاتم را در خانه سپری می‌کنم. با سرگرمی‌هایی که در خانه دارم و کارهایی که انجام می‌دهم دوست دارم در خانه بمانم. شرایط زندگی در اوکراین خوب است. هوای اینجا هم اوایل که آمده بودم خیلی برایم سرد بود ولی مدتی که گذشت برایم عادی شد.

*یک موضوعی که این روزها خبرساز شده، در ایران سازمان لیگ پنج شش درصد از قرارداد بازیکنان را برای خودش برمی‌دارد. آیا مشابه چنین چیزی در لیگ اوکراین هم وجود دارد؟

نه، چنین چیزی در اوکراین وجود ندارد.

*از وضعیت تیم سابقت استقلال باخبر هستی؟

بله صد درصد. نتایج لیگ را به دقت پیگیری می‌کنم و بازی‌های استقلال را هم اگر تمرین نداشته باشیم نگاه می‌کنم. به‌نظرم استقلال این فصل تیم خوبی دارد و می‌تواند قهرمان شود. البته کار سخت است اما در همین شرایط سخت و حضور تیم‌های قدرتمند مانند سپاهان و پرسپولیس اگر قهرمان شوید لذتش چندبرابر خواهد بود.

*چرا به تیم ملی امید دعوت نشدی؟

خبری از تیم ملی امید به من نرسید. ما هم درگیر بازی‌های باشگاهی بودیم و فیفادی هم نبود.

*با وجود مهاجمان خوبی که تیم ملی دارد، ولی خیلی‌ها اعتقاد دارند تو هم می‌توانی در لیست تیم‌ملی باشی. همانطور که زمان ویلموتس هم دعوت می‌شدی. نظر خودت چیست؟

هر بازیکنی دوست دارد برای تیم ملی کشورش بازی کند و من هم از این قاعده مستثنا نیستم. من سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم ولی اینکه دعوت بشوم یا نه، بستگی به‌نظر کادر فنی تیم ملی دارد. من نمی‌توانم در این‌باره نظری بدهم ولی همیشه سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. بقیه‌اش بستگی به‌نظر کادر فنی دارد.

*چندی قبل گویا با باشگاه زوریا صحبت کردند که به تیم‌ملی دعوت شده‌ای اما در لیست نهایی نبودی. آیا با کادر فنی یا کادر سرپرستی تیم ملی صحبتی داشتی؟

فکر می‌کنم از فدراسیون به باشگاه نامه زده بودند. باشگاه هم به من گفت به تیم ملی دعوت شدی ولی گویا نهایی نبوده. فکر می‌کنم برای ۳۰ تا ۴۰ بازیکن به باشگاه‌ها نامه می‌زنند و این حکم آماده‌باش را برای باشگاه‌ها دارد تا اگر به این بازیکنان نیاز داشتند و در لیست نهایی بودند بتوانند به تیم ملی بروند.

*اسکوچیچ همیشه پیگیرانه با لژیونرها تماس می‌گیرد و جویای وضعیت‌شان می‌شود. با تو هم تماس داشته است؟

من شخصا با ایشان صحبتی نکردم.

کد خبر 635830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha