مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
۰ نفر

در این مطلب از عادت‌های به‌ظاهر بی‌ضرری خواهیم گفت که باعث خشکی پوست می‌شوند.

skincare

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزیاتو، به نظر می‌رسد اگر فقط کرم مرطوب‌کننده‌ مناسب پوست خود را پیدا کنید، همان می‌تواند جوابگوی همه‌ مشکلات آن باشد. اما حقیقت آن است که ممکن است هر قدر هم که کرم‌ها و لوسیون‌هایتان گران‌قیمت باشد پوستتان باز هم خشک و خارش‌دار باشد. گرچه پیدا کردن محصولات پوستی مناسب گامی اساسی در برنامه‌ مراقبت از پوست محسوب می‌شود، اما ترک عادت‌هایی که پوست را خشک می‌کنند هم به همان اندازه اهمیت دارد. در ادامه از عادت‌های به‌ظاهر بی‌ضرری خواهیم گفت که باعث خشکی پوست می‌شوند.

۱- بیش از حد آب می‌خورید

متناقض به نظر می‌رسد، اما نوشیدن بیش از اندازه‌ی آب می‌تواند واقعاً به پوست صدمه بزند. گرچه نوشیدن آب و حفظ رطوبت آن نقشی اساسی در سلامت کلی ما دارد، اما آب زیاد می‌تواند باعث از دست رفتن مواد معدنی اساسی بدن شود. این امر ممکن است روی پوست شما اثر بگذارد و آن را بی‌روح و کدر کند. پوست خشک را بهتر است از بیرون درمان کنید، یعنی با استفاده از محصولات مناسب و ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود که پوستتان از بابت آن‌ها از شما سپاسگزار خواهد بود.

۲- حمام طولانی می‌کنید

حمام داغ و طولانی شاید روش بسیار خوبی برای رسیدن به آرامش بعد از یک روز بلند باشد، اما می‌تواند واقعاً به پوست فشار وارد کند. آب داغ، چربی و رطوبتی که پوست برای پر و درخشان ماندن به آن نیاز دارد را از بین می‌برد و هر چه حمام طولانی‌تر باشد، پوست را خشک‌تر می‌کند. بهتر است حمام‌های کوتاه با آب ولرم بگیرید و از صابون‌های ملایم‌تری استفاده کنید که به لایه‌ی محفاظ پوست صدمه وارد نمی‌کنند.

۳- کرم مرطوب‌کننده را به وقتش نمی‌زنید

استفاده از کرم مرطوب‌کننده در زمان مناسب می‌تواند کمک کند از تمامی فواید آن برخوردار شوید. به جای آنکه اول پوستتان را خشک کنید و سپس به آن کرم بزنید، آن را زمانی به پوست بزنید که هنوز مرطوب است. این امر به محبوس شدن رطوبت و آبرسانی بهتر پوست در مقایسه با زمانی که کرم به پوست کاملاً خشک زده شود، کمک می‌کند. در حقیقت، زنان کره‌ای که به پوست بی‌نقص و یکدست شان مشهورند، کرم مرطوب‌کننده را تنها ۳ ثانیه بعد از شستن صورتشان می‌زنند.

عادت‌های اشتباهی که باعث خشک شدن پوست می‌شود

۴- بدون جوراب می‌خوابید

پوشیدن جوراب در هنگام خواب می‌تواند به داشتن خوابی بهتر کمک کند، مانع از گـُرگرفتگی شود و جلوی ترک خوردن پوست پا را بگیرد. زدن کرم و پوشیدن جوراب می‌تواند احتمال خشکی پاشنه‌های پا کم می‌کند.

۵- حوله را به صورتتان می‌کشید

کشیدن یک حوله‌ زبر کتان به پوست می‌تواند باعث خشک شدن و تحریک پوست حساس شود و آن را قرمز و خارش‌دار کند. برای جلوگیری از تحریک بیشتر، اجازه دهید پوست خود به خود خشک شود.

۶- زیاد تخم مرغ می‌خورید

تخم مرغ گرچه منبع بسیار خوب پروتئین محسوب می‌شود، اما مصرف زیاد آن می‌تواند باعث خشکی پوست شود. تخم مرغ ویتامین A زیادی دارد و مصرف زیاد آن ممکن است اثری منفی بر پوست داشته باشد. خبر خوب آنکه لازم نیست به خاطر پوستتان نیمروهای صبحگاهی‌تان را ترک کنید. فقط کافی است روزانه بیشتر از ۳ عدد تخم مرغ نخورید.

۷- از کرم مرطوب‌کننده‌ مناسب استفاده نمی‌کنید

اگر احساس می‌کنید کرم مرطوب‌کننده‌تان هیچ تأثیری روی پوستتان ندارد، ممکن است برای پوستتان بیش از حد سبک باشد. اگر پوست چربی دارید، کرم‌های مرطوب‌کننده که پایه‌ آبی دارند برای شما بهترین گزینه هستند. برای پوست‌های حساس هم کرم‌هایی مناسب است که حاوی مواد آرامش‌بخش برای پوست هستند. استفاده از محصولی که مناسب نوع پوستتان باشد می‌تواند به جلوگیری از بخار شدن خیلی سریع آب از روی پوست کمک کند و آن را به مدت بیشتری مرطوب نگه دارد.

کد خبر 635307

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha