اجلاس بیست و ششم آب و هوا در گلاسکوی بریتانیا در حال برگزاری است اما شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور بریتانیا که قرار بود در این نشست بین‌المللی غذایی از حشرات ارائه کنند از این کار منع شدند.

اجلاس 26 آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین، استفاده از حشرات خوراکی که یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های کمک به توقف تغییرات آب و هوایی است، در نشست بزرگ و بین‌المللی آب و هوا ممنوع شد. 

پیش از برگزاری  COP۲۶، کنفرانس بین‌المللی تغییرات آب و هوا در گلاسکوی بریتانیا، از شرکت‌های تولید کننده حشرات خوراکی مستقر در این کشور خواسته شد تا غذایی «قابل تحمل» برای این اجلاس تدارک ببینند.

نوآوری در صنعت حشرات خوراکی قرار بود به این واسطه و به عنوان راه‌حلی برای توقف تغییرات آب و هوایی در کنفرانس مورد بحث قرار گیرد.

اما این شرکت‌های بریتانیایی با وجود دریافت میلیون‌ها پوند بودجه، به دلیل بوروکراسی دولتی از ادامه فعالیت باز ماندند و به تبع آن نتوانستند غذایی برای ارائه در این اجلاس نیز تدارک ببینند.

قوانین جدید پس از برگزیت باعث شد تولید حشرات خوراکی در بریتانیا کاملا غیرمجاز شود؛ از دیگر سو، سوپرمارکت‌ها نیز در قفسه‌بندی حشرات خوراکی به دلیل بلاتکلیفی قوانین در این مورد مردد هستند.

سازمان ملل پیش بینی کرده است که ارزش بازار حشرات خوراکی تا سال ۲۰۳۰ به ۶.۳ میلیارد دلار خواهد رسید و ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان از این پروتئین به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود استفاده خواهند کرد.

این سازمان از حشرات خوراکی به عنوان یک راه حل بالقوه برای کمک به تولید کمتر گازهای گلخانه‌ای و توقف تغییرات آب و هوایی نام برده و در سال ۲۰۱۳ با انتشار گزارشی تاکید کرد که خوردن حشرات می‌تواند به تقویت تغذیه و کاهش آلودگی کمک کند.

بر اساس گزارش سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد در مورد حشرات خوراکی، در سطح جهانی، رایج ترین حشرات مصرفی سوسک‌ها، کرم‌های پیله‌ساز، زنبورها و مورچه‌ها هستند.

کرم‌های آردآلو، یه عنوان یکی از محبوب‌ترین حشرات خوراکی، دارای ترکیب مشابهی از امگا ۳ غیراشباع و شش اسید چرب مشابه ماهی هستند که از گاو و خوک نیز بالاتر است.

تولید حشرات به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از دام‌ها، گازهای گلخانه‌ای و آمونیاک منتشر می‌کند، برای توسعه تولید نیازی به پاکسازی زمین ندارد و ۱۲ برابر کمتر از گاو به خوراک نیاز دارد.

یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۹ و در میان بیش از ۲۰۰۰ بزرگسال بریتانیایی انجام شد نشان داد که تقریبا دو نفر از هر پنج نفر فکر می‌کنند مصرف حشرات در ده سال آینده افزایش می‌یابد.

قرار است در حاشیه این اجلاس، درباره حشرات خوراکی و کارهایی که دانشمندان و نوآوران بریتانیا در این صنعت انجام می‌دهند نیز بحث شود.

کد خبر 635271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha