پس از آنکه عربستان سفیر خود را از بیروت فراخواند و سفیر لبنان را از خاک خود اخراج کرد، آمریکا مخالفت خود را با این موضعگیری ریاض و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در مورد این بحران اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از سایت النشره نوشت: ساموئل وربرگ، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در پی اقدام ریاض در فراخواندن سفیر خود از بیروت و اخراج سفیر لبنان از این کشور، در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: لبنانی‌هایی که به خیابان‌ها آمدند، خواستار بررسی این فساد و بی‌احترامی به حاکمیت قانون هستند نه فقط جامعه جهانی و تحریم‌هایی که هدف از آنها همبستگی با لبنانی‌ها است.

وربرگ گفت: تحریم‌های آمریکا به صورت تصادفی و بدون اطلاعات و بررسی دقیق منتشر نمی‌شوند چراکه مدارک آن در بیانیه‌ای در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا به دو زبان عربی و انگلیسی وجود دارد.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه دولت آمریکا با همکاری جامعه جهانی برای جلب حمایت‌ها از دولت لبنان تلاش می‌کند و از آن انتظار شفافیت و حسابرسی دارد، گفت: در کل آمریکا کشورهای عربی به ویژه عربستان، امارات و کشورهای منطقه را به رایزنی با دولت لبنان تشویق می‌کند.

شبکه "ال‌بی‌سی‌آی" لبنان نیز امروز (شنبه) به نقل از منابع خود اعلام کرد، با شدت گرفتن بحران میان لبنان و عربستان در پی اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، ریچارد مایکلز، کاردار سفارت آمریکا در لبنان فورا به نشست اتاق بحران برگزار شده در وزارت خارجه لبنان درباره تحولات و بحران به وجود آمده میان لبنان و عربستان ملحق شد.

طبق گزارش این تلویزیون لبنانی، مایکلز در وزارتخانه به مدت نیم ساعت با گروه لبنانی گفت‌وگو کرد و در ادامه بدون ارائه هیچ‌گونه توضیحی از ساختمان وزارتخانه خارج شد.

دولت عربستان روز جمعه سفیر خود در بیروت را برای رایزنی فراخواند و از سفیر لبنان در عربستان خواست ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کند.

همچنین دولت عربستان تصمیم گرفت تمامی واردات لبنان به این کشور متوقف شوند.

کد خبر 634872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha