رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری‌ها از امروزبرای کودکان ۹ ماهه تا هفت ساله آغاز شد.

 توصیه‌های وزارت بهداشت در آستانه فصل "آنفلوآنزا"/ پرخطرها واکسن بزنند

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: اجرا نکردن برنامه‌های ایمن‌سازی در کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان و طغیان این بیماری‌ها در آن کشورها عمده علت اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد، گفت: ایمن‌سازی یکی از شناخته شده ترین و مؤثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است که واکسیناسیون طبق نظر سازمان جهانی بهداشت بعد از تأمین آب آشامیدنی سالم از اولویت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در سال‌های گذشته همه ساله بخش عمده موارد سرخک کشور در سیستان و بلوچستان رخ داده که پراکندگی جمعیت، حاشیه‌نشینی، پایین بودن نسبی سطح آگاهی خانواده‌ها و ریسک مواجهه بالا به دلیل تردد اتباع بیگانه در این استان از عواملی است که باید با جدیت بیشتری واکسیناسیون سرخک را در این منطقه اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از امروز تا ۲۰ آبان به مدت ۲ هفته عملیات واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون همزمان با استان‌های هرمزگان خراسان جنوبی و کرمان در تمامی روستاها به صورت خانه به خانه و در مناطق شهری از طریق پایگاه‌های سلامت و مراکز واکسیناسیون جهت افراد گروه سنی ۹ ماه تا هفت سال (متولدان ۱ مهر ۹۲ تا یک بهمن ۹۹) انجام می‌شود.

هاشمی شهری با اشاره به اینکه از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود در اجرای این برنامه با نیروهای بهداشتی همکاری داشته باشند، اظهار کرد: در اجرای این طرح ۵۸۱ تیم عملیاتی نسبت به واکسیناسیون جمعیت بیش‌از ۳۰۵ هزار نفر در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدام می‌کنند.

کد خبر 634832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha