پاپ فرانسیس از رهبران جهان خواست در اجلاس جهانی زیست‌محیطی جهانی در هفته آینده برای حل مشکل بحران اقلیمی «تصمیم‌های ریشه‌ای» بگیرند.

Pope

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین رهبر کاتولیک‌های جهان در پیام ویژه ضبط‌شده خطاب به رهبران جهان که در «کنفرانس Cop24» در گلاسکوی اسکاتلند گرد هم می‌آیند، گفت که آنها باید «امیدی عینی به نسل‌های آینده بدهند.»

پیام پنج‌ دقیقه‌ای پاپ که به زبان ایتالیایی ضبط شده بود و ترجمه انگلیسی به صورت صدای افزوده را همراه داشت در جمعه صبح پخش شد.

او گفت: «تغییرات اقلیمی و پاندمی کرونا آسیب‌پذیری عمیق ما را آشکار کرده‌اند و تردیدها و نگرانی‌های پرشماری را درباره نظام‌های اقتصادی ما و شیوه سازماندهی جوامع‌مان برانگیخته‌اند.ما حس امنیت‌مان را از دست داده‌ایم و حسی از ناتوانی و از دست دادن تسلط بر زندگی‌هایمان را تجربه می‌کنیم. ما خودمان را به طور فزاینده‌ای شکننده و حتی هراسان می‌یابیم.»

پاپ گفت که رشته‌ای از بحران‌های مربوط به مراقبت بهداشتی، محیط زیست، منابع غذایی و اقتصاد در جهان امروز «به طور عمیقی به هم مرتبط هستند و این بحران‌ها ممکن است پیوندهای نگهدارنده جوامع در کنار یکدیگر را بگسلند.

او گفت: «این بحران‌ها ما را با نیاز به گرفتن تصمیم‌هایی، تصمیم‌هایی ریشه‌ای روبرو می‌کند که همیشه آسان نیستند. همزمان، لحظات سختی مانند اینها فرصت‌هایی را هم برای ما فراهم می‌کنند، فرصت‌هایی که نباید از دست داد.»

پاپ گفت این بحران‌ها فرصتی واقعی برای تغییر ایجاد می‌کند که تنها با حس دوباره مسئولیت مشترک نسبت به جهان و اتحاد کارآمد بر اساس عدالت و حس سرنوشت مشترک امکان‌پذیر است.

«کنفرانس تغییر اقلیمی ملل متحد ۲۰۲۱» یا COP26 هم نامیده می‌شود، از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر (۹ تا ۲۱ آبان) در گلاسکوی اسکاتلند با ریاست مشترک ایتالیا و بریتانیا برگزار می‌شود.

این کنفرانس بیست‌وششمین کنفرانس طرف‌های «چارچوب پیمان تغییرات اقلیمی سازمان ملل» و سومین اجلاس طرف‌های «توافق پاریس» است.این کنفرانس قرار بود در نوامبر ۲۰۲۰ برگزار شود، اما به علت پاندمی کرونا در اسکاتلند یک سال به تاخیر انداخته شد.

کد خبر 634687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha