مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

 این مقاله حاوی اطلاعاتی درباره خرید انواع نیم ست و ست طلا است. با مطالعه این مقاله درک بهتر و درست تری در خصوص نیم ست و ست طلا پیدا خواهید کرد و میتوانید دست پر اقدام به خرید این قطعات طلا کنید.

image-20211027101034-1.jpeg

اگر قصد خرید از طلافروشی آنلاین دارید سعی کنید نکات و توصیه های داخل این صفحه را با دقت بخوانید

قیمت نیم ست طلا، چه چیزی روی قیمت ست و نیم ست طلا تاثیر میگذارد؟

همیشه اولین چیزی که حین خرید هر قطعه طلا به آن توجه می شود، قیمت آن است. ما هم اولین موردی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد قیمت طلا است. موارد زیر در محاسبه قیمت نهایی ست و نیم ست طلا تاثیر گذار هستند:

۱. وزن طلا و سایر فلزات بکار رفته در ست و نیم ست طلا

ست و نیم ست و جواهرات طلا همیشه ۲۴ عیار ساخته نمیشود و برخی اوقات حاوی برخی فلزات دیگر است. هرچه عیار طلا بیشتر باشد قاعدتا هزینه و ارزش قطعه طلای خریداری شده نیز بیشتر است.  اگه بودجه کافی ندارید می توانید از نیم ست طلای ۱۸ عیار و یا پایینتر استفاده کنید. اما اگر می بینید هزینه ها همچنان بالا است میتوانید به جای طلا، نیم ست نقره خریداری کنید که دست کم ظاهری مشابه با طلا سفید دارد.

۲. نوع و تنوع جواهرات بکار رفته در بافت ست طلا

برای ساخت ست و نیم ست طلا معمولا از جواهرات و سنگ های قیمتی و سنگ های صناعی آزمایشگاهی استفاده میشود. هر چه تعداد و ظریف کاری سنگ های بکار رفته در ست بیشتر باشد هزینه آن به طبع بالاتر میرود.

۳. فرآیند ساخت

فرآیند ساخت هر قطعه طلا شامل مراحل مختلفی است و اینطور نیست که با کمک تجهیزات پیشرفته تمام بدنه و بخش های مختلف ست و نیم ست طلا ساخته شود. بیشتر ظریف کاری ها را سازندگان طلا انجام میدهند و اینکار هم هزینه ای دارد. به هزینه ساخت که شامل نحوه ساخت و دستمزد سازنده میشود اجرت طلا گفته میشود. اگر قصد خرید طلا کم اجرت دارید باید حتما ست طلایی بخرید که ظریف کاری نداشته باشد و در ساده ترین حالت ممکن باشد. از طرفی میتوانید اقدام به خرید طلای دست دوم و بدون اجرت یا کم اجرت کنید.

۴. مکان و نحوه فروش نیم ست طلا

مکانی که شما از آن نیم ست میخرید بسیار مهم است. معمولا مرسوم است که در بازار طلا و جواهر قطعات و جواهرات طلا را خریداری میکنند. اما باید به این مساله توجه کرد که طلافروشان هزینه اجاره مغازه و محل کسب خود را نیز در قیمت برخی قطعات طلا لحاظ میکنند. اما در وبسایت های اینترنتی این هزینه ها اصلا لحاظ نمیشود. بنابراین اگر برایتان مقدور است به جهت خرید ست و نیم ست طلا به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید.

راهنمای جامع انتخاب و خرید ست و نیم ست طلا

ست طلایی انتخاب کنید که به  مدل و استایل شما بیاید

برخی از بانوان به دلیل بالا بودن قیمت نیم ست های طلا، سعی میکنند تکه های نیم ست را به صورت جداگانه خریداری کنند زیرا در این صورت هزینه ها کمتر میشود.  اگر شما توانایی خرید دارید میتوانید خود ست و نیم ست را بخرید اما اگر پول کافی ندارید میتوانید به صورت جدا جدا اقدام به خرید گردنبند طلا، گوراره طلا، انگشتر طلا و ... کنید. فقط باید توجه داشته باشید که دقیقا بر اساس سلیقه و استایل خود قطعات را به صورت جداکانه بخرید و سعی کنید تمام قطعات جداگانه با هم ست و هماهنگ باشند.

۱. متناسب با موقعیت مد نظر خرید کنید

اگر قصد دارید ست یا نیم ست را برای حضور در مراسمات رسمی خریداری کنید باید بیشتر در خرید آن ها دقت کنید. شما باید حتما نیم ست طلای رسمی انتخاب کنید و از انتخاب مدل های دخترانه و فانتزی خودداری کنید.

۲. خرید ست و نیم ست عروس کمی متفاوت است

معمول است که نیم ست و طلای عروس را سنگین و پر زرق و برق انتخاب میکنند. درست یا غلط اعتقاد بر این است که پوشیدن چنین طلاهایی از سوی عروس نشانه منزلت اجتماعی داماد دارد. اما با توجه به گران بودن این طلاها، اگر قصد خرید ست طلای عروس را دارید بهتر است به سراغ خرید نیم ست های سنگین نقره یا سایر فلزات با روکش طلا بروید.

۳. اگر تنها برای یک جمع دوستانه ست میخرید

معمولا خرید ست و نیم ست طلا برای جمع های دوستانه از هیچ دستورالعمل خاصی پیروی نمیکند و شما آزادید هر مدلی که دوست داشتید بخرید اما به این نکته توجه داشته باشید که ابتدا مدل، جو و خلاصه شرایط جمع های دوستانه خود را ارزیابی کنید و متناسب با آن ها طلا خریداری کنید.

توجه به ویژگی های ظاهری خودتان

بهتر است در حین خرید هر قطعه طلایی، چه دستبنند، انگشتر، النگو طلا، گوشواره و ... حتما به ویژگی های ظاهری خودتان توجه کنید. در ادامه به برخی از این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

۱. برای هر پوستی چه نوع نیم ستی بخریم؟

خرید طلای سفید و نقره بهترین گزینه برای پوست های روشن و سفید است. سایر رنگ های طلا از جمله طلای رزگلد و طلای زرد نیز گینه مناسبتری برای کسانی است که پوست تیره و سبزه ای دارند.

۲. برای هر فرم صورتی چه نوع طلایی بخریم؟

کسانی که صورتشان گرد است بهتر است از جواهرات و طلای آویزان استفاده کنند زیرا حالت گردی صورت را کمتر یا پنهان میکند. برعکس، کسانی که صورت هایی کشیده دارند باید از طلاهای کوتاه و گرد استفاده کنند تا حالت کشیدگی صورتشان کمتر شود.

راهنمای جامع انتخاب و خرید ست و نیم ست طلا

از کجا نیم ست طلا بخریم؟

برای خرید ست و نیم ست طلا میتوانید هم به بازار طلا فروشان بروید و از نزدیک آن ها را امتحان کنید و هم میتوانید اقدام به خرید اینترنتی طلا کنید. خوشبختانه امروزه همه چیز اینترنتی شده و بهترین گزینه برای شما این است که از طریق اینترنت نیم ست خود را خریداری کنید. اما حتما به مورد اعتماد بود بودن سایتی که قصد خرید از آن را دارید توجه کنید و بعد از پرس و جوی دقیق و حصول اطمینان از قانونی بودن روند خرید و دریافت محصول خود اقدام به خریداری کنید.

کد خبر 634336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha