مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

علوم داده به یکی از پرطرفدارترین علوم عصر حاضر تبدیل شده است و تقاضا برای استخدام دانشمندان داده در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در جهان روز به روز بیشتر می‌شود. علوم داده حوزه‌ای بینارشته‌ای است. به دلیل همین ویژگی نمی‌توان گفت که کدام رشته تحصیلی برا تبدیل شدن به متخصص علوم داده بیشتر به درد می‌خورد. 

image_158e1e295a8e1807da428c040dc181e7dc722cfe.png

برای متخصص داده شدن در چه رشته‌ای باید تحصیل کنیم؟

شاید بهترین متخصصان داده‌ای که در اطرافتان می‌شناسید در رشته‌ای تحصیل کرده باشند که به علوم داده مرتبط نیست. علوم داده در دنیای کسب‌وکار امروز مجموعه‌ای از توانایی‌ها و دانش‌های بینارشته‌ای است که یک متخصص علوم داده باید سعی کند آن‌ها را در کسب‌وکار به کار بگیرد. این مهارت‌ها را از جاهای مختلف می‌شود آموخت ولی اینترنت و منابع آنلاین حتما یکی از بهترین منابع است. از اصول یادگیری ماشین گرفته تا پردازش زبان طبیعی و تشخیص گفتار را می‌توان در منابع آنلاین آموخت. هرچند که شما به عنوان یک متخصص داده لزوما به دانشی جامع در هر کدام از این حوزه‌ها نیاز ندارید. 

یادگیری علوم داده را از کجا آغاز کنیم؟

برای کسانی که کار را تازه شروع می‌کنند و یا کسانی که بیش از برنامه‌نویسی در کسب‌وکار متخصصند این حجم از اطلاعات ممکن است باعث اضطراب شود و آن‌ها را پیش از شروع تسلیم کند. اینجاست که اهمیت داشتن یک برنامه آموزشی دقیق و قدم به قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص علوم داده آشکار می‌شود. برای تخصص در علوم داده، باید اصول مقدماتی این رشته را از نظریه احتمالات، آمار و جبر خطی گرفته تا مهارت‌های ثانویه مثل داستان‌ پردازی با داده‌ها و مهارت‌های ارتباطی را درک کنیم و نحوه عملکرد و زمان استفاده از آن را بدانیم.

علوم داده به زبان فارسی

علوم داده دانش بسیار جدیدی است. به همین دلیل متأسفانه تا سال‌های اخیر منابع محدودی در مورد آن در زبان فارسی وجود داشته است. میزان محتواهای دست اول و تخصصی که توسط متخصصان علوم داده به زبان فارسی تولید شده‌اند تا همین مدتی پیش بسیار کم بوده است.

با توجه به این کمبود شرکت سحاب که یک شرکت تخصصی در حوزه علوم داده و راهکارهای داده‌محور است نزدیک به دو سال است که تولید محتوای گسترده‌ای در این حوزه را آغاز کرده است. این کار بخشی از مسئولیت اجتماعی این شرکت برای توسعه علوم داده و فرهنگ داده‌محوری در ایران است.

یک آکادمی برای علوم داده در ایران

آکادمی سحاب مجموعه‌ای است که فعالیت‌های متنوع آموزشی و ترویجی شرکت سحاب در حوزه علوم داده در آن انجام می‌شود؛ از تولید و ترجمه مقالات علمی گرفته تا تولید پادکست و ویدئو و برگزاری رویدادهای آموزشیی در حوزه علوم داده. آکادمی سحاب با هدف ارتقاء دانش در حوزه علوم داده و ایجاد مرجعی تخصصی برای دسترسی آسان محققان وعلاقه‌مندان علوم داده به محتوای معتبر علمی و تجربه‌های ملی و جهانی در حوزه علوم داده، مدیریت داده‌محور، هوش مصنوعی و آخرین فناوری‌های داده در کسب‌وکار است. مأموریت ما این است که دانش مدیران، کارآفرینان، و متخصصان علوم داده در بزرگترین شرکت‌های جهان را به جامعه نوپای علوم داده در ایران تقدیم کنیم.

یادگیری علم داده با یک اپلیکیشن رایگان

با اپلیکیشن آکادمی سحاب از داده‌ها سر در بیاورید

یکی از جدیدترین فعالیت‌های آکادمی سحاب رونمایی از اپلیکیشن آکادمی سحاب است. در این اپلیکیشن محتواهای آموزشی و علمی در حوزه علوم داده به آسانی و به رایگان در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن شامل امکانات متنوعی است که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

پادکست دوشنبه‌های دیتایی

دوشنبه‌های دیتایی سحاب گفتگو با فعالان کسب‌وکار و متخصصان حوزه داده در سراسر جهان است. این گفتگوها به صورت پادکست در این اپلیکیشن منتشر می‌شود. 

بلاگ فنی

در بلاگ فنی متخصصان داده در سحاب از مسائل فنی روز و از تجربیاتشان در حوزه فناوری‌های مربوط به داده می‌نویسند. 

مجله اینترنتی دیدگاه

مجله اینترنتی دیدگاه مرجع مقالات مدیریتی در حوزه داده محوری است. این مقالات توسط تحریریه سحاب ترجمه و تألیف می‌شوند.

رویدادهای آموزشی

در این بخش آخرین اخبار درباره وبینارها، دوره‌ها و سایر رویدادهای آموزشی سحاب، اطلاع‌رسانی می‌شود. 

واژه‌نامه داده و تحلیل

این واژه‌نامه‌ مرجعی تخصصی برای اصطلاحات جدید در حوزه علوم داده است. واژه‌ها و عباراتی ​​ که یا معادل فارسی ندارند، یا همه با معادل فارسی و معانی آن آشنا نیستند و یا اینکه اجماعی درباره‌ برگردان فارسی آن‌ها وجود ندارد. در اپلیکیشن آکادمی سحاب این واژه‌نامه همیشه همراه متخصصان است.

اپلیکیشن آکادمی سحاب از طریق گوگل پلی و کافه بازار برای کاربران اندروید و از طریق وب اپ برای سایر کاربران در دسترس است. با ورود به صفحه دانلود اپلیکیشن آکادمی سحاب می‌توانید به این راه‌ها به آسانی دسترسی داشه باشید.

کد خبر 634121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha