روز دوم از هفته دوم لیگ برتر امروز با ۴ مسابقه برگزار می‌شود و در مهم‌ترین بازی استقلال میهمان ذوب‌آهن خواهد بود.

فرهاد مجیدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، هفته دوم از لیگ برتر فوتبال ایران، امروز با برگزاری ۴ بازی پیگیری می‌شود. دیروز در نخستین بازی از این هفته سپاهان به‌راحتی نفت مسجدسلیمان را برد و نخستین تیم ۶ امتیازی شد. امروز از ساعت ۱۶ دو تیم تهرانی هوادار و پیکان به مصاف هم می‌روند تا شاید به نخستین برد این فصل خود برسند. پیکان در نخستین روز مقابل میهمانش نفت مسجدسلیمان بدون گل متوقف شد و هوادار هم با یک‌گل از استقلال شکست خورد. باید دید رضا عنایتی که در دقایقی از بازی اول توانسته بود تیم استقلال را تحت‌تأثیر خودش قرار بدهد، در مقابل پیکان می‌تواند چشم کارشناسان را بیشتر از قبل به سمت تیم تازه‌واردش معطوف کند یا نه.  از ساعت ۱۸ در تبریز دو تیم شکست‌خورده روز اول مقابل هم قرار می‌گیرند تا نخستین امتیازهای خود را دشت کنند. تراکتور که در نخستین بازی مقابل گل‌گهر کاملا غافلگیر شد، حالا با صدور کارت بازیکنان جدیدش با امیدواری بیشتری به هفته دوم پا می‌گذارد. این تیم میزبان نفت آبادان است که هفته گذشته در زمین خودش مغلوب ذوب‌آهن شده بود. نفت آبادان روی نیمکتش علیرضا منصوریان را دارد که فصل گذشته در این روزها سرمربی تراکتور بود و فقط ۵ هفته در این تیم دوام آورد. اگر او امشب به تراکتور ببازد ممکن است کم‌کم در آبادان هم با همان وضعیت مواجه شود.

سومین بازی امروز، نخستین میزبانی شیراز در لیگ برتر بعد از ۷ سال خواهد بود. فجرسپاسی که سال ۹۳ در پایان لیگ سیزدهم سقوط کرده بود حالا برگشته و در هفته اول در زمین نساجی شکست خورده است. این تیم امروز در نخستین میزبانی‌اش مقابل گل‌گهر قرار می‌گیرد که حریف قدَری برای تیم نظامی و تازه‌وارد لیگ است. کلانتری باید پیش از هر چیز فکری برای مهار خط حمله قدرتمند قلعه‌نویی داشته باشد که هفته اول در غیاب سرمربی محرومش ۴ گل به تراکتور زده است.

ذوب، تارتار، استقلال

اما در آخرین بازی امروز و پنجمین بازی هفته دوم، استقلال در اصفهان به میهمانی ذوب‌آهن می‌رود. ذوب‌آهن این فصل را با مهدی تارتار آغاز کرده و در نخستین روز هم صنعت‌نفت را در آبادان شکست داده است. تارتار در پیکان و بقیه تیم‌هایش همیشه حریفی سرسخت و چغر برای رقبا بوده است. او فصل گذشته با پیکان در هر دو بازی رفت و برگشت استقلال را بدون گل متوقف کرد و فکری و مجیدی هیچ‌کدام حریف او نشدند. جالب اینکه استقلال در مصاف با ذوب‌آهن هم فصل گذشته هیچ بردی در لیگ به‌دست نیاورد؛ تیم فکری در اصفهان با ذوب‌آهن بدون گل مساوی کرد و تیم مجیدی در تهران ۲ بر صفر مغلوب ذوبی‌ها شد. در واقع استقلال فصل گذشته در لیگ برتر نه ذوب‌آهن را برده و نه تارتار را شکست داده، اما در جام‌حذفی هردوی آنها را حذف کرده است. تیم مجیدی هر دو تیم ذوب‌آهن و پیکان را در جام‌حذفی با نتایج مشابه ۲-۱ برد و تا فینال پیش رفت.

کد خبر 633851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha