رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان گفت: وضعیت کرونا ناپایدار است و احتمال افزایش شهرهای قرمز کرونایی وجود دارد.

بيمار كرونايي

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود  انتظار کاهش آمار فوتی‌های کرونایی در استان  و نزدیک شدن به آمار تک رقمی در فوت روزانه،  روز گذشته ۱۲ نفر از بیماران بدحال در این استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند که با این تعداد شمار فوتی‌های استان به ۶۷۲۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به وضعیت ناپایدار و افزایش شهرهای قرمز کرونایی هشدار داد و گفت: از مسئولان و فرمانداران می خواهیم محدودیت‌های ابلاغی را بیشتر رعایت کنند.

جواد آقازاده اظهار کرد: بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی کشور در آذربایجان غربی نیز شهرهای پلدشت و چالدران در وضعیت زرد، شهرهای پیرانشهر، بوکان و اشنویه در وضعیت قرمز و شهرهای چایپاره، شوط، ارومیه، خوی، نقده، تکاب، میاندوآب، سلماس، مهاباد، شاهین‌دژ، سردشت و ماکو از یک آبان در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های اشنویه، بوکان، پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: هرگونه عادی‌انگاری و کاهش مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند به افزایش آمار مبتلایان و قرمز شدن مجدد شهرها منجر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲۴ساعت گذشته ۸۵۱نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۲۲۶بیمار کرونایی نیز در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند.

کد خبر 633630

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha