غم شکست به الهلال خیلی زود فراموش شد و پرسپولیس با پیروزی پرگل در اهواز، بحران‌های احتمالی را پس زد.

پرسپولیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، اولین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران با یک برد باارزش برای پرسپولیس به پایان رسید. شاگردان یحیی گل‌محمدی که به‌خاطر بازی در لیگ قهرمانان آسیا دیرتر از سایر تیم‌ها به لیگ رسیده بودند با این پیروزی خاطره تلخ شکست مقابل الهلال را تا حدود زیادی فراموش کردند. برتری ۳ بر یک مشکی‌پوشان پرسپولیس در زمین حریف در حالی رقم خورد که فولاد از ۲ سال قبل در خانه خودش شکست نخورده بود. نماینده خوزستان دقیقا از ۱۳ آبان‌ماه ۹۸ تا دیروز با مربیگری جواد نکونام در خانه خودش بدون شکست مانده بود اما عبدالله ویسی در اولین مسابقه‌ای که روی نیمکت این تیم نشست در فولاد آره‌نا شکست را پذیرفت تا رکورد فولاد به خاطره‌ها بپیوندد. جالب اینکه آخرین باخت فولاد نیز مقابل همین پرسپولیس بود که ۲ سال قبل با پنالتی مهدی ترابی رقم خورد. در آن روز گابریل کالدرون روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود و نکونام اولین فصل حضورش را در فولاد سپری می‌کرد.

جدال دیشب فولاد-پرسپولیس نیمه اول دلچسبی نداشت. هیچ یک‌از ۲ تیم در نیمه اول توان رسیدن به دروازه حریف را نداشتند و موقعیت خاصی روی دروازه‌ها خلق نشد. پرسپولیس با ۲ تغییر نسبت به بازی با الهلال، احسان پهلوان و مهدی عبدی را از ابتدا جانشین سعید آقایی و آل‌کثیر کرده بود. با این تعویض‌ها یک بار دیگر جای امیری تغییر کرد و او در دفاع چپ قرار گرفت تا راه نفوذهای صالح حردانی دفاع راست ملی‌پوش فولاد را مسدود کند. امیری در این کار موفق بود و اجازه نداد حردانی تندوتیز خطری روی دروازه تیمش ایجاد کند. در نیمه دوم پرسپولیس روی یک کرنر با یکی از ضربات سر آشنای رضا اسدی قفل دروازه حریف را باز کرد. اسدی که سرزن متبحری است و در سایپا و تراکتور از این گل‌ها زیاد زده بود، یکی از همان ضربات آشنایش را روی کرنر عالیشاه زد و اولین گل رسمی‌اش را در لباس پرسپولیس جشن گرفت. ۴ دقیقه بعد از این گل، یحیی با ۲ تعویض چهره پرسپولیس را هجومی‌تر کرد. او حامد پاکدل و آل‌کثیر را به‌جای پهلوان و عبدی به زمین فرستاد تا تحرک بیشتری در خط حمله ایجاد کند. تصمیم یحیی ثمر داد و تیم او چندین موقعیت گل دیگر هم به دست آورد تا اینکه در دقیقه ۷۲ توسط پاکدل به گل دوم رسید. در ادامه فولاد صاحب یک پنالتی مشکوک شد و با ضربه پریرا فاصله را کم کرد اما باز هم میزبان نتوانست به بازی برگردد و گل آل‌کثیر در دقیقه ۸۴ شکست ویسی را پرگل‌تر کرد.

فولاد فصل گذشته قهرمان جام‌حذفی شده بود و جدال این تیم با قهرمان ۵ ساله لیگ‌برتر یک ماکت از سوپرجام ایران هم بود. مسابقه‌ای که پرسپولیس را از یک بحران احتمالی دور نگه داشت و در عوض فولاد را از همین ابتدای فصل وارد بحران کرد.

کد خبر 633565
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha