یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی اصغر محمدی: امسال نیز بهار دانش با بهار قرآن در هم آمیخته است و فردا حدود یک میلیون و 200 هزار نوآموز به همراه والدین خود در کشور برای نخستین بار قدم به مدرسه می‌گذارند.

جشن شکوفه‌ها فردا به‌طور هماهنگ در مدارس ابتدایی سراسر کشور با هدف آشنایی نوآموزان با فضای مدرسه قبل از آغاز رسمی کلاس‌ها برگزار می‌شود. در این روز مدیران مدارس برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌اند.

از طرفی حضور والدین بچه‌ها در جشن شکوفه‌ها به نوآموزان اعتماد به نفس می‌دهد؛ به‌ویژه به کودکانی که تجربه حضور در مهد کودک و دوره پیش دبستانی را ندارند.

جشن شکوفه‌ها با برنامه‌های شاد و با نشاطی در مدارس ابتدایی همراه است تا نوآموزان د ر نخستین روز حضور در محیط مدرسه خسته نشوند.

مسئولان آموزش و پرورش نیز به کادر مدارس و والدین توصیه کرده‌اند برنامه‌های جشن شکوفه‌ها طوری ساماندهی شود تا موجب خستگی و بی‌رغبتی نشود و هراسی در نوآموز ایجاد نکند.

کارشناسان معتقدند: والدین در این زمینه نقش بسزایی دارند و می‌توانند با بازگو کردن خاطرات خوب و جذاب دوران کودکی خود از محیط مدرسه، نوآموز را در انس با محیط مدرسه کمک کنند.

همچنین برنامه‌های معلمان و کادر مدرسه نیز در بدو ورود نوآموزان باید شاد و مفرح باشد تا روند تطابق آنها با محیط مدرسه افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش پیش دبستانی و ابتدایی در این باره به همشهری گفت: تعیین برنامه‌های کلی نوآموزان در بدو ورود به دبستان بر عهده سازمان‌های آموزش و پرورش سراسر کشور باتوجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی هر استان قرار دارد و در این میان برنامه جشن شکوفه‌ها به‌صورت مشترک و سراسری اجرا می‌شود.

علیرضا رحیمی درخصوص حضور والدین در کنار نوآموزان در روز جشن شکوفه‌ها اظهار داشت: این امر دلیلی بر امن بودن محیط مدرسه برای نوآموزان و آرامش‌بخشی به آنهاست.

به گفته وی،کلاس اولی‌ها در روز شکوفه‌ها می‌توانند هر اسباب بازی که دوست دارند همراه خود به مدرسه بیاورند.

رحیمی به والدین توصیه کرد حتما همراه نوآموزان در مدارس حضور داشته باشند تا آرامش روحی و عاطفی بین کودکان و مدرسه زودتر برقرار شود. همچنین والدین می‌توانند درصورت لزوم روزهای اول مهر ماه در مدرسه حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی از ارائه خدمات روان‌شناسی به نوآموزان خبر داد و گفت: برای نوآموزانی که نتوانند مانند سایر کودکان با محیط مدرسه خو گیرند، خدمات روان‌شناسی از طریق مراکز مشاوره خانواده هر منطقه ارائه می‌شود.

امسال به‌دلیل تقارن روزهای پایانی شهریور ماه با ایام لیالی قدر، جشن شکوفه‌ها چند روز زودتر از بازگشایی مدارس و 26 شهریور برگزار می‌شود.

کد خبر 63345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز