رئیس‌جمهوری با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌های شمالی استان اردبیل گفت: توسعه راه‌های شمال این استان در اولویت اقدامات دولت قرار دارد.

آیت‌الله رئیسی: توسعه راه‌های شمال استان اردبیل اولویت دولت است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا  آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان بازدید از فرایند احداث باند دوم جاده پارس‌آباد به اردبیل افزود: دولت وزارت راه و نمایندگان مجلس هم تلاش کنند تا این جاده به شکل استاندارد احداث شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات فوتی وجرحی در این مسیر بیان کرد: این مسیر علاوه بر تامین شرایط تردد ایمن مردم، باید به بستر انتقال مازاد محصولات کشاورزی منطقه تبدیل شود.

پروژه احداث باند دوم پارس‌آباد - اردبیل بطول ۶۵ کیلومتر با هدف ایمن‌سازی مسیر ، کاهش تصادفات جاده‌ای ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش زمان سفر ، توسعه ترانزیت کالا و مسافر و نیز توسعه صنعتی و کشاورزی دشت مغان اجرا می‌شود.

اجرای طرح بزرگراه پارس‌آباد - اردبیل بطول ۲۲۲ کیلومتر از سال ۹۳ آغاز شده و تاکنون ۴۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده ، ۹۷ کیلومتر نیز در دست مطالعه است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه سه هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان می‌باشد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر از برخی پروژه‌ها و توانمندی‌های اقتصادی شهرستان پارس‌آباد مغان و اردبیل بازدید کرده و دیداری با نمایندگان اقشار مختلف مردم خواهد داشت.

همچنین جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود و وزرای اعزامی به شهرستان‌های مختلف استان گزارش خود را از مسائل و مشکلات مناطق مورد بازدید خود ارائه خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری را در این سفر معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه  در این سفر به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار خواهند گرفت.

سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل یک روزه است.

کد خبر 633439

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha