مجموع نظرات: ۲
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

با فراگیر شدن سبک زندگی نوین در کشور ایران، مبلمان جایگزین پشت‌های قدیمی شده است. اکثر خانواده‌ها نیز بدون داشتن اطلاعات کافی به سراغ خرید مبل برای منزل خود می‌روند. توجه به جزئیاتی مانند: متراژ محل زندگی، نورگیر بودن محیط، تملک اجاره‌ای یا دائمی منزل، سبک مورد علاقه، تعداد ساکنین، رنگ و مدل برای انتخاب مبلمان مناسب ضروری است.

image-20211020115011-1.jpeg

در این مطلب سعی شده است به چند نکته مهم و اساسی جهت راهنمای انتخاب مبل مناسب با توجه به خانه شما گفته شود. پس پیشنهاد می­شود مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

رنگ مبل

خانه‌های با متراژ کم برای بهتر و بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه به‌دنبال انتخاب مبلمانی به رنگ‌های شاد و روشن باشند. مبلمان با توجه به سایز بزرگ خود به نسبت سایر لوازم خانگی و پر کردن فضای زیادی از محیط خانه، مهم‌ترین عامل در شادابی خانه است.

نورگیر بودن محیط منزل در کنار رنگ شاد مبلمان انتخاب شده مکمل یکدیگر در جهت افزایش بصری متراژ خانه هستند. امروزه از سرامیک‌های طرح‌دار در ساخت کف خانه‌ها استفاده می‌شود. هماهنگی رنگ مبل با طرح سرامیک کف به ‌همراه رنگ دیوار یا کاغذ دیواری خانه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

انتخاب مبل مناسب بر اساس متراژ

هرچه ابعاد منزل، خصوصاً سالن و پذیرایی کوچک‌تر باشد موجب محدودتر شدن انتخاب‌ها برای برگزیدن مبلمان خواهد بود. ساکنین خانه‌های با متراژ بالا دست بازتری برای انتخاب از بین مدل‌های مختلف در بازار فروش را دارند؛ اما نکاتی که انتخاب مبل متناسب با خانه‌های با ابعاد کوچک است عبارت است از:

•          به دنبال مبل با سایز و ابعاد کوچک‌تر به نسبت مبلمان‌های موجود در بازار باشید.

•          از انتخاب مبلمان مرتفع خودداری کنید. تناسب ارتفاع مبل با خانه سبب بزرگ‌تر دیده شدن خانه خواهد شد.

•          طرح و نقش موجود رو مبل، نازک و لطیف‌تر باشد.

•          هارمونی رنگ مبلمان با دیوار و کف منزل، رنگ‌های روشن فضای خانه را بزرگ‌ترجلوه می‌دهند.

تعمیرات مبلمان

در صورتی که فرزند خردسال داشته باشید قطعا به خدمات تعمیر مبل نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین اشخاصی که مبلمان دسته دوم خریداری کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به متخصصین این حوزه نسبت به تعمیر و تغییر در ساختار مبل اقدام نمایند.

عوض کردن مواد بخش نشیمن مبل، عوض کردن رنگ و جنس پارچه رویه مبل، رفع شکستگی بخشی از تعمیرات مبلمان است. گروهی دیگر از ارائه‌دهندگان خدمات با استفاده از مواد شوینده و دستگاه‌های قوی تمام کثیفی پارچه رویه مبلمان را از بین می‌برند. توجه داشته باشید که خدمات تعمیر مبل نیاز به مهارت دارد و حتما مبلمان خود را برای ترمیم و بازسازی به دست افراد ماهر بسپارید.

مبلمان مناسب برای مستاجر

راهنمای انتخاب مبل مناسب با توجه به سبک خانه شما

بیش از نیمی از ساکنین خانه‌ها در ایران مستاجر هستند. با در نظر گرفتن این نکته که باید هر سال یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت هر دو الی سه سال اقدام به جابجایی اسباب منزل کنند؛ یکی از فاکتورهای مهم در خرید مبلمان خواهد بود.

کیفیت ساخت مبل، تناسب اندازه با ابعاد خانه فعلی، یک‌دست بودن رنگ مبل با دیوارهای منزل و مقاومت در برابر اسباب‌کشی از سری نکات تاثیرگذار در انتخاب مبل برای مستاجرین، بدون درنظر گرفتن سایر عوامل تهیه مبل است.

هدف و محل قرارگیری مبل

در وهله اول باید در نظر بگیرید که به غیر از ساکنین خانه چه کسانی مهمان شما هستند! اعضای خانواده، دوستان یا اشخاصی که با آن‌ها تعاملات کاری و رسمی دارید!

بخش دوم محل و نوع چیدمان مبلمان است که باید با هوشمندی خاص، نوعی از مبلمان را انتخاب کنید که مسیرهای رفت‌وآمد از پذیرایی به آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و درب اصلی خانه را مسدود نکند. شلوغی بیش ‌از حد ست مبلمان سبب بروز چنین مشکلاتی می‌گردد. برگزیدن سایز مبلمان از نوع دونفره، سه‌نفره، گوشه‌ای و دیگر سبک‌ها درکنار چیدمان روبروی هم آن‌ها می‌تواند سبب حل این مشکل شود.  

جنس پارچه رویه مبل

سبک زندگی ماشینی و آلودگی‌های محیطی سبب بروز انواع حساسیت پوستی و تنفسی برای اشخاص شده است. پارچه رویه مبل باید از جنسی باشد که اشخاص مصرف‌کننده نسبت به آن حساسیت نداشته باشند. همچنین جذب خاک و آلودگی جنس پارچه‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است. دقت در جنس پارچه علاوه بر زیبایی در سلامتی افراد تاثیرگذار خواهد بود. توجه داشته باشید که جنس پارچه مبل را به صورتی انتخاب کنید که دوام بالایی داشته باشد و در صورت استفاده از خدمات خشکشویی مبل دچار آسیب نشود. همچنین لازم به ذکر است که برای تمیز کردن مبل از متخصصین خشکشویی مبل کمک بگیرید.

تعداد نفرات استفاده ‌کننده از مبل

راهنمای انتخاب مبل مناسب با توجه به سبک خانه شما

انتخاب چند نفره بودن مبل‌های راحتی به سلیقه و تعداد نفرات ساکنین منزل مرتبط است. حیوانات خانگی را فراموش نکنید؛ سگ، گربه یا هرحیوان خانگی دیگری که با شما زندگی می‌کند را نیز در نظر بگیرید. محل استراحت این حیوانات در کنار صاحبین خود در برگزیدن مبلمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مبل یا تخت خواب

خانه برای گروهی از افراد جامعه که مدت زمان زیادی از شبانه‌روز را صرف کار می‌کنند تنها محلی برای استراحت است. چنین افرادی به انتخاب خانه‌های کوچک روی آورده و برای صرفه‌جویی در هزینه از چند کاربره بودن وسایل خانه سود می‌برند.

مبل‌های تخت‌خواب‌شو یک انتخاب مناسب برای این افراد بوده است. همچنین خانه‌های که اتاق خواب جوابگوی رفع نیاز ساکنین منزل نباشد، امکان بهره بردن از این روش را دارند.

احساس راحتی

سایز، عمق، ارتفاع و دسته‌ها مبل یکی از بخش‌های مهم ایجاد حس راحتی برای مصرف‌کننده به‌شمار می‌رود. هر چقدر رنگ، مدل و چیدمان مبل برای بهتر دیده شدن فضای خانه مهم است؛ داشتن حس راحتی در هنگام استفاده از مبل نیز نقش به‌سزایی در انتخاب آن خواهد داشت.

عدم ‌وجود استانداردهای لازم در ساخت مبل سبب بروز یا تشدید بیماری‌های مفصلی و عضلانی در اشخاص خواهد شد. دارا بودن زاویه و پشتی مناسب، رسیدن پا به کف زمین، عدم فرورفتگی بیش ‌از حد در هنگام نشستن و تناسب برآمدگی تکیه‌گاه با کمر از جمله استانداردهای لازم برای یک مبل باکیفیت و خوب است. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌شود این مطلب را بخوانید.

میزان هزینه‌کرد!

مهم‌ترین عامل در خرید هر محصولی داشتن بودجه کافی و لازم است. با افزایش قیمت‌های لوازم خانگی و دکوراسیون منزل، توان خرید خانواده‌ها محدودتر شده است. در صورتی که توان خرید بالا و متناسب برای تهیه و خرید ست مبلمان نو را دارید با به یاد داشتن موارد گفته شده و سلیقه خاص خود، مبلمان جدید برای خانه خود تهیه فرمایید.

تهیه مبلمان دست دو و ترمیم مبل یکی از راه‌های پراستفاده جهانی در راستای کاهش هزینه‌ها است. با افزایش میزان استفاده از پلتفرم‌ها برای خرید و فروش محصولات خانگی دست دوم، پیدا کردن مبلمان مناسب با سلیقه و فضای خانه خود کار سختی نیست. در جست‌وجوی مبلی با مدل متناسب با فضای خانه خود باشید.

کلام پایانی

با در نظر گرفتن دو بخش انتهایی مطلب، اگر سرمایه کافی برای خرید مبلمان نو را ندارید، جای نگرانی و ناراحتی نیست. می‌توانید مبلمان موجود در منزل خود را تعمیر یا شست‌وشو دهید و یا با تهیه یک مدل مبل جدید آن را به سلیقه خود مورد مرمت و بازسازی قرار دهید.

کد خبر 633198

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha