مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

در هفته های گذشته و علی الخصوص در زمان اربعین، بحث قیمت بلیط هواپیما و تخلفات گزارش شده در مورد گران فروشی بلیط، به یکی از پربحث ترین مباحث محافل خبری تبدیل شده بود.

برخورد پرنده با هواپیمای ترکیه

گمانه زنی های زیادی در مورد افزایش قیمت بلیط تا انتهای سال ۱۴۰۰ به گوش می خورد. افزایش قیمتی که نه تنها مردم، بلکه برخی مسوولین کشور نیز به آن واکنش نشان دادند. البته در این میان افرادی بودند که این تغییرات قیمتی را ناشی از نرخ گذاری دستوری می دانستند.

داوود کشاورزیان مدیر عامل سابق ایران ایر در مورد افزایش یا کاهش قیمت دستوری بلیط، طی یک مصاحبه عنوان کرده بود که« یکی از مشکلات مهم در صنعت حمل و نقل هوایی کشور قیمت‌گذاری دستوری است. به اعتقاد من اگر بخواهیم مشکلی را در صنعت حمل ‌ونقل هوایی حل کنیم اولین قدم این است که باید قیمت گذاری دستوری برداشته شود البته باید در این زمینه نظارت کنیم. وی افزود: به عنوان مثال اگر قیمت تمام شده یک ساعت پرواز ۵۰ دلار است نباید به شرکتی اجازه دهیم آن را ۱۰۰ دلار بفروشد و برعکس نباید فشار بیاوریم که ۲۵ دلار بفروشد. »

با تمام این تفاسیر و گمانه زنی ها، سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه، در مورد عدم افزیش قیمت بلیط مواردی را عنوان کردند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

لینک مرتبط: بهترین زمان برای سفر به کیش

افزایش قیمت بلیط هواپیما در کار نیست

وزیر راه و شهر سازی: قیمت بلیط کاهش می یابد

در مراسم معارفه مدیر عامل راه آهن، رستم قاسمی در مورد سوالی مبنی بر عدم تعیین تکلیف قیمت بلیط پرواز عنوان کرد: قیمت بلیط ها در دوران کرونا و به دلیل محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش یافته بود. وی افزود با کاهش همه گیری ویروس کرونا و بهبود شرایط کشور، محدودیت های اعمال شده برداشته خواهد شد. همین امر سبب می شود تا بتوانیم قیمت بلیط هواپیما را متعادل کنیم.

افزایش قیمت بلیط در کار نیست

سازمان هواپیمایی کشوری طی خبری که در سایت رسمی خود منتشر کرد بر عدم افزایش قیمت بلیط و رعایت ۶۰ درصدی ظرفیت هواپیما ها تاکید نمود. در متن این خبر امده است که می بایست هواپیماها همچون گذشته با ۶۰ درصد ظرفیت خود خدمت رسانی کنند و هر گونه تخطی از این قانون سبب تجدید نظر این سازمان نسبت به مجوز های پرواز آن شرکت خواهد شد. همچنین هیچ تصمیمی جهت افزایش نرخ مصوب بلیط هواپیما در دستور کار این سازمان نیست و تمامی شرکت های هواپیمایی باید براساس تصمیمات اتخاذ شده در آخرین جلسه شورای عالی هواپیمایی عمل نمایند. مسافران نیز می تواند شکایت های خود را از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری(https://www.cao.ir) اعلام نمایند.

حال باید دید با تمامی اخبار منتشر شده در زمینه ی کاهش یا تثبت نرخ بلیط ها، این موارد چه زمانی اعمال می شود و آیا وعده های داده شده محقق خواهد شد یا خیر.

کد خبر 633185

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha