وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای ونزوئلایی اقدام آمریکا در استرداد دیپلمات بلندپایه ونزوئلا با اتهامات واهی را محکوم و بر حمایت کشورمان از دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا تأکید کرد.

اميرعبداللهيان و ونزوئلا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «فلیکس پلاسنسیا گونسالس» وزیر امور خارجه ونزوئلا که در صدر هیأتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، امروز (دوشنبه) ۲۶ مهر ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رایزنی امیرعبداللهیان و همتای ونزوئلایی | حمایت ایران از دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در این دیدار درباره مسائل دوجانبه و گسترش همکاری‌های بین دو کشور گفت‌وگو و مذاکره کردند.

در این نشست مقرر شد در آینده نزدیک کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار و نقشه جامع همکاری‌های ۲۰ ساله اقتصادی دو کشور تدوین و نهایی شود.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان اقدام آمریکا در استرداد دیپلمات بلندپایه ونزوئلا با اتهامات واهی را محکوم و حمایت کشورمان از دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ونزوئلا همچنین صبح امروز با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور روابط با ونزوئلا را دوستانه و رو به توسعه توصیف کرد و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه معنادار روابط با کشورهای در حال توسعه بخصوص کشورهایی که به دنبال حفظ استقلال خود در برابر کشورهای سلطه‌گر هستند، می‌باشد. 

گفتنی است وزرای خارجه دو کشور بعد از دیدار در نشست خبری مشترک حضور یافتند و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در ماه‌های آینده به تهران سفر می‌کند و در آن سفر سند همکاری ۲۰ ساله ۲ کشور امضا خواهد شد.

وزیر خارجه ونزوئلا هم روابط ایران و کشورش را راهبردی خواند و گفت: ایران دوست راهبردی برای دولت، مردم و رئیس‌جمهور ونزوئلاست.

کد خبر 632814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha