مجموع نظرات: ۱۹
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

مجرم سابقه‌دار سوار بر دوچرخه می‌شد و پسربچه‌ها را به بهانه‌های مختلف فریب می‌داد تا با کشاندن آنها به محلی خلوت، نقشه هولناک خود را اجرا کند.

متهم

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، تحقیقات در این پرونده از ۲۵ مرداد ماه امسال شروع شد. آن روز پسربچه‌ای ۱۱ ساله به همراه پدر و مادرش راهی اداره پلیس تهران شدند تا از جوان آزارگری شکایت کنند.

پسربچه که هنوز وحشت‌زده بود و به‌دلیل بلایی که بر سرش آمده بود، درباره جزئیات حادثه گفت: ساعت ۱۲ ظهر بود که برای خرید نان از خانه خارج شدم. نانوایی نزدیک خانه ماست و راه افتادم به سمت آنجا که جوانی که سوار بر دوچرخه بود سد راهم شد. او ماسک بهداشتی داشت و از من آدرسی پرسید که شروع کردم به راهنمایی او. اما ناگهان وسط حرفم پرید و گفت خودت کجا می‌روی که گفتم نانوایی. بعد خواهش کرد تا سوار بر دوچرخه‌اش شوم تا آدرسی که قرار بود برود را به او نشان بدهم. من هم از همه‌جا بی‌خبر، سوار دوچرخه شدم اما او از محله‌مان دور شد و وقتی اعتراض کردم چاقویی از جیبش بیرون آورد و روی پهلویم گذاشت.

پسربچه ۱۱ ساله ادامه داد: مرد غریبه تهدیدم کرد که اگر حرفی بزنم، مرا می‌کشد و من هم از ترسم سکوت کردم. او وارد یک کوچه بن‌بست خلوت شد و درحالی‌که گریه‌ می‌کردم، مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. بعد تهدیدم کرد که اگر به خانواده‌ام حرفی بزنم مرا به قتل می‌رساند. با این حال نتوانستم سکوت کنم و وقتی به خانه برگشتم، همه‌چیز را به مادرم گفتم.

نقشه‌های سریالی

با این شکایت، به دستور قاضی رحیم دشتبان، بازپرس جنایی تهران، تحقیقات برای شناسایی و بازداشت متهم آغاز شد اما هنوز ردی از او به‌دست نیامده بود که ظرف مدتی کوتاه دومین شکایت مشابه نیز پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. دومین قربانی پسربچه‌ای ۹ ساله بود که به دام آزارگر دوچرخه سوار گرفتار شده بود.

او در توضیح ماجرا گفت: داخل کوچه در حال بازی بودم که مرد دوچرخه سوار صدایم زد. به من گفت دوستانم داخل پارکی در آن حوالی منتظرم هستند و از او خواسته‌اند که ماجرا را به من اطلاع دهد. من باور کردم و او خواست سوار دوچرخه‌اش شوم تا مرا پیش دوستانم ببرد. وقتی سوار دوچرخه شدم و به پارک رفتیم ناگهان او با چاقو تهدیدم کرد و مرا پشت شمشادها برد و با تهدید چاقو نقشه‌اش را عملی کرد. بعد هم تهدید کرد که اگر به کسی حرفی بزنم جانم را می‌گیرد.

مجرم سابقه‌دار

شکایت دوم، حساسیت پلیس را روی این پرونده بیشتر کرد و مأموران برای کشف سرنخی از متهم، ۲ کودکی که به دام او افتاده بودند را به اداره آگاهی دعوت کردند تا شاید با بررسی بانک عکس آزارگران سابقه‌دار و چهره‌نگاری، سرنخی از متهم به دست ‌آید. از سوی دیگر تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ای که در مسیر متهم تحت تعقیب بود بررسی شد و همه اینها باعث شد هویت وی شناسایی شود.

متهم مردی ۳۵ ساله و مجرمی سابقه‌دار بود که سال‌ها قبل به اتهام آزار و اذیت پسربچه‌ها بازداشت و به حبس محکوم شده بود. اما پس از پایان دوره محکومیتش از زندان آزاد شده و ظاهرا بار دیگر نقشه‌هایش را از سر گرفته بود.

با این سرنخ، کارآگاهان راهی محل زندگی متهم شدند و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. وی در بازجویی‌ها به فریب و ربودن ۲ کودک و آزار و اذیت آنها اقرار کرد و گفت به‌شدت پشیمان است.

متهم ادامه داد: پس از آن که دوران محکومیتم تمام شد و از زندان آزاد شدم توبه کردم و تصمیم گرفتم که هرگز سمت خلاف نروم. در یک مغازه به‌عنوان کارگر مشغول به‌کار شدم و به‌صورت حرفه‌ای دوچرخه‌‎سواری می‌کردم که سرگرم شوم اما یک روز چشمم به پسربچه‌ای افتاد و آنجا بود که شیطان وسوسه‌ام کرد و تصمیم گرفتم با ترفندی کودک را ربوده و نقشه‌ام را عملی کنم.

متهم ۳۵ ساله ادامه داد: فقط همین ۲کودک فریبم را خوردند و حالا هم به‌شدت پشیمانم و فکرش را نمی‌کردم به این زودی دستگیر شوم.

متهم پس از اقرار به اجرای نقشه‌های شوم خود با قرار قانونی روانه زندان شد و قاضی رحیم دشتبان پس از تکمیل تحقیقات کیفرخواست این پرونده را صادر کرد تا به‌زودی متهم در دادگاه کیفری محاکمه شود.

کد خبر 632636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    14 1
    حتما باید بلا سر یکی دیگه هم می امد تا پلیس به خودش تکون بده و بقول شما حساسیتش بیشتر بشه . چرا با همون اولین شکایت چهره نگاری و بررسی دوربین نکرد ونهایتا چیکار برای پیشگیری انجام میشود؟
  • ناصر IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    8 6
    این بدبخت بیماره نه اینکه با زندانی کردن انتظار سالم شدنش را داشته باشیم !!! لطفا به یک روانپزشک بسپاریدش .
  • Arash IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    13 6
    با سلام لطفا هرچه سریعتر این شرور را به دار مجازات آویخته و در حین دست و پا زدن همزمان ماموران او را به رگبار مسلسل ببندند.
    • بهزاد IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      4 4
      تا به حال اعدام باعث پیشگیری از ارتکاب جرم درجامعه ما شده اگر شده چرا مدام تکرار می شود ؟ چاره اعدام و رگبار مسلسل نیست آموزش درست و تمهیدات به زیستن جامعه را میسازد نه اعدام که فقط مسکن است .
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    17 3
    محکومیت و حبس ووازاد شدن.اینو درست نمیکنه. فقط اعدام
  • GB ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    9 4
    چرا دفعه های قبل به روانپزشک نفرستادند
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    9 0
    پشیمونه چون فکر نمیکرد انقدر زود دستگیر شه . اگه دستگیر نمیشد این کارش همچنان ادامه داشت .آیا مجوز ازاد شدن همچین کسی از زندان فقط پایان دوره محکومیتشه ؟ این کافیه ؟
  • FR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    11 3
    این بیماری روانی به هیچ وجه نمی تواند سالم زندگی کند باید دار زده شود.فقط همین
  • بهنام IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    14 1
    مگه مجازات عمل لواط سنگسار نیست؟پس چرا این فرد به راحتی وبه دروغ توبه کرده وازاد شده؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    3 0
    من اگه جای اون پلیس بودم،همونجا می کشتمش تا درس عبرتی بشه برای دزدها. عدالتمان کجا رفت؟...