در چند سال گذشته با پیشرفت فناوری لیزری تنوع در دستگاه‌ها بیشتر شده به‌طوری که اندازه‌ی آن‌ها کوچک و توان آن‌ها افزایش یافته است.دستگاه‌های لیزر برای برش و حکاکی متریال‌های مختلف استفاده می‌شوند.

چیلر دستگاه لیزر

فرایندی که توسط لیزر انجام می‌شود گرمای زیادی از خود تولید می‌کند اما طول موج و توان خروجی لیزر به دما حساس است؛ درنتیجه برای حفظ سلامت اجزای دستگاه به یک قطعه‌ی خنک کننده نیاز است. چیلر یکی از قطعات پرکاربد دستگاه لیزر به شمار می‌رود که وظیفه‌ی آن خنک کردن اجزای دستگاه است.

چیلر چگونه دستگاه لیزر و اجزای آن را خنک می‌کند؟

چیلر یک سیستم خنک کننده مستقل از دستگاه لیزر است که گردش آب در آن موجب پایین آمدن دمای دستگاه می‌شود. درتعریف دیگر می‌توان گفت چیلر به سیستمی گفته می‌شود که توانایی جذب گرما را دارد و از خود سرما تولید می‌کند.

نحوه‌ی گردش آب در چیلر دستگاه لیزر چگونه است؟

برای پاسخ به این سوال باید به دمای بالای تیوب لیزر درون دستگاه اشاره شود؛ گرمای خارج شده از تیوب به حدی بالا است که می‌تواند شیشه تیوب را بشکند. چیلر با گردش آب این گرما را جذب می‌کند؛ طبیعی است که در مدت زمان کوتاهی بخشی از آن تبخیر شود و لازم است پس از مدتی استفاده آب درون چیلر دستگاه تعویض و به مقدار مورد نیاز برسد.

استفاده از چیلرها چه تاثیری بر روی دستگاه لیزر دارند؟

این محصول کاربردهای بسیاری دارد که در دستگاه‌هایی مانند دستگاه لیزر برش فلزات و دستگاه لیزر حکاکی و دستگاه برش غیر فلزات بکار می‌رود. وظیفه‌ی چیلر، تنظیم دما در دستگاه لیزر است که ارتباط مستقیم با عمر دستگاه و کیفیت کارکرد آن دارد. چیلرهای S&A به دلیل کیفیت ساخت بالا و استفاده از مدارهای با کیفیت دیجیتالی، وظیفه کنترل حرارت تیوب لیزر را به بهترین شکل انجام می‌دهند.

آیا خرید چیلر برای دستگاه لیزر مختلف لازم است؟

خرید و هزینه‌ی چیلر دربرابر خرید دستگاه مقدار ناچیزی است اما وجود آن می‌تواند سبب افزایش عمر دستگاه، افزایش عملکرد، کاهش تعمیرات درنتیجه کاهش هزینه شود. یکی دیگر از دلایل دفع گرما اضافی به خارج از سیستم لیزر جلوگیری از افزایش دما است که سبب افزایش طول موج خواهد شد که تاثیر بدی بر دستگاه می‌گذارد.

آیا چیلر در دستگاه جوش لیزری استفاده می‌شود؟

دستگاه جوش لیزری جزو دستگاه‌هایی است که در زمان فعالیت گرمای زیادی تولید می‌کند؛ درنتیجه استفاده از چیلر در این دستگاه نیز توصیه می‌شود.

دستگاه جوشکاری لیزر می‌تواند در جوشکاری آهن، استیل، آلومینیوم، برنج، نیکل، تیتانیوم، کروم و سایر فلزات یا آلیاژها استفاده شود.

با دستگاه جوش لیزری می‌توانید روش‌های متفاوتی از جمله جوش عمودی، موازی و بخیه را انجام دهید.

https://rotecgroup.com/product/welding/rt1000hwm/

چیلر دستگاه لیزر

چه نکاتی هنگام نصب چیلر باید رعایت شود؟

  • نصب چیلر در محیط خشک و دارای تهویه مناسب
  • عدم استفاده از چیلر بدون وجود آب
  • تنظیم دمای چیلر طبق دمای لیزر و محیط
  • استفاده از ضدیخ در دماهای پایین و فصول سرد
  • بررسی منظم عملکرد کمپرسور
  • تخلیه آب چیلر درصورت عدم استفاده طولانی مدت
  • بررسی موارد هشداردهنده و کنترلی
  • روشن کردن چیلر قبل از دستگاه لیزر
  • وجود فضای کافی برای تهویه هوای چیلر

به چه نکاتی در زمان خرید چیلر باید توجه کرد؟

  • جریان هد پمپ
  • جریان آب
  • دقت کنترل دما
  • ظرفیت تبرید

چیلر دستگاه لیزر از چه اجزایی تشکیل شده است؟

چیلرها شامل یک یا دو ورودی و خروجی هستند؛ در برخی از آن‌ها سیستم خنک کننده‌ی گازی و در برخی دیگر گردش آب موجب خنک کردن و تنظیم دما می‌شود.

قیمت چیلر دستگاه لیزر چقدر است؟

چیلر دستگاه لیزر وارداتی است و سازنده‌ی اکثر آن‌ها کشور چین است؛ درنتیجه قیمت آن با توجه به نرخ روز دلار و هزینه‌های گمرک محاسبه می‌شود.

انواع چیلرهای دستگاه لیزر کدام‌اند؟

  • چیلر مدل CW5000
  • چیلر مدل CW5200
  • چیلر مدل CWFL1500

چیلر دستگاه لیزر

چه نکاتی برای تنظیمات چیلر دستگاه لیزر لازم است که رعایت شود؟

میزان مناسب ولتاژ:

هنگام خرید چیلر دستگاه به مقدار ولتاژ مناسب که در کاتالوگ نوشته شده است توجه کنید؛ معمولا منبع جریان 220 ولت یا همان منبع برق شهری برای این قطعه مناسب است.

اتصال مناسب جریان برق:

این دستگاه باید به‌طور مستقیم به جریان و منبع جریان الکتریسته متصل باشد.

توجه به فرکانس ورودی:

یک نکته مهم که که حتما باید به آن توجه کنید همخوانی بین فرکانس ورودی و فرکانس خود دستگاه است؛ این فرکانس با توجه به شرایط محیطی بین 50 تا 60 هرتز متغیر است.

توجه به مخزن آب چیلر:

درمورد مخزن آب چیلر دو نکته وجود دارد که باید به آن توجه کنید؛ اول این که مقدار آب تبخیر شده قبل از روشن شدن دستگاه اضافه شود و دوم آب درون مخزن حتما آب مقطر و بدون آلودگی باشد.

فیلتر چیلر:

فیلتر چیلر قطعه‌ی مهم دیگر است که عملکرد نامناسب آن آسیب جدی به دستگاه وارد می‌کند.

کد خبر 632532

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha