یک باغدار در انتخاب نهال گردو چند خصوصیت مهم را دنبال می‌کند؟ | راهنمایی جهت خرید نهال گردو | نقشه گنج شما اینجاست

image_8890c940d4ba60674f234b0a14d22dc596b340ae.jpg

  1. پرباری: رقم رویال ۷ گردویی همراه با باردهی جانبی صد درصد و گردو های ۲ تا ۵ گلو می‌باشد و در راسته گردوهای خیلی پر بار محسوب می شود.
  2. کیفیت محصول: رقم رویال گردوی تخم مرغی با سایر استاندارد و مغز جدا و رنگ سفیددارد.
  3. زود باز دهی: رقم ژنوتیپ رویال ۷بخاطر باردهی خیلی بالا بصورت کشت متراکم و تعداد بالای درخت در واحد سطح کاشته می‌شود و باغ مورد نظر در پنج سالگی اقتصادی می شود و درآمد چند برابری نسبت به ارقام خارجی خواهد داشت.
  4. خود گردافشانی: این رقم بواسطه گردافشانی بسیار عالی و خوش تلقیح بودن اصلا ریزش میوه ندارد و با وجود سرمای بهاره اغلب سال ها پر بار می باشد.
  5. رسیدن محصول: میوه این رقم زودرس می‌باشد و برای مناطق خیلی مرتفع که سرمای زودرسی دارد پیشنهاد می شود.
  6. دیر برگ دهی: دیر برگ ده نمی باشد، این رقم گردو باید تنظیم باردهی گونه ای باشد که در پیک باردهی قرار بگیرد تا سایز محصول بیشتر از رنج ۱۱ تا ۱۲ گرمی نشود (در این رنج درصد مغز نزدیک به ۶۰ خواهد بود. (سایز مغز در حدود ۶ تا ۶.۵ گرم می‌باشد)

احداث باغ گردوی پیوندی از دیر برگ ده ژنوتیپ رویال یک رقم بسیار متفاوت و بینظیر خصوصیات این رقم را بیشتر بشناسیم:

  1. رقم ژنوتیپ رویال زمان برگ دهی همزمان با پدرو امریکایی دارد.
  2. هیچ یک از دیر برگ ده های موجود خصوصیت خود گردافشانی ندارند اما ژنوتیپ رویال خود گردافشان است
  3. از نظر باردهی جانبی صد درصد میباشد یعنی بسیار پربار تا جایی که دو برابر رقم دیر برگ ده چندلر تناژ دارد
  4. در حالی تناژ بالا میدهد دارای میوه ای با کیفیت با درصد مغز بالای ۶۵ میباشد که رقمی مثل چندلر و فرنور زیر ۴۷ میباشند.

این رقم بر خلاف چندلر و فرنور زود خزان است یعنی سرمای پاییزی اسیبی نخواهد زد و برای مناطق با سرمای بسیار سخت زمستان مقاوم است.

دوستان برای خرید نهال و احداث باغ گردو هیچوقت گول چند نکته مهم رو نخورید:

  • گردو دیر گل است
  • گردو خیلی پر بار است
  • گردو خیلی درشت است

همه این موارد زمانی برای ما مهم خواهد بود که نتیجه نهایی کار را داشته باشیم.

شما این را در نظر بگیرید که خشک بار یا قنادی از شما چند تن مغز گردو سفارش داده است.

این بار نظرتان کلا به همه ساختار ها عوض خواهد شد، در صورتی که اگر از یک هکتار باغ با ۴ تن گردوی خشک، یک و نیم تن مغز (بخاطر درصد پایین مغز) درمقابل همزمان از باغ دیگری از ۴ تن گردوی خشک باغ یک هکتاری ۳ تن مغز گردو بدهد.

تفاوت در چی هست؟

تناژ گردوی خشک هر دو باغ یکی است و عکس و ظواهر درختان یکی هست اما وقتی به برداشت مغز محصولات می رسیم تناژ باغ دوم دو برابر باغ اولی می شود و درآمد دو برابر می شود.

این نکات مهم احداث باغ گردو هست که اکثر نهال کاران و محققان در کشور و در نهایت باغداران از آن غافل می شوند و جبران ناپذیر است.

نهالکار نمونه استان آذربایجان غربی نهالستان رویال نهال

معرفی ۲ رقم از ارقام تجاری خارجی گردو:

 نهال گردو چندلر پیوندی:

نهال گردو چندلر یکی از پرفروش ترین نهال ها ؛ ما در ادامه به بحث در مورد شرایط رشد و کاشت این نهال های درختان Camellia و گردو چندلر خواهیم پرداخت.

هرکسی یک هدف باغبانی دارد! با کاشت گردو چندلر ، در واقع یکی از بهترین نهال های گردو در جهان را خریداری کرده اید. نهال های گردو چندلر امروزه مانند گذشته محبوب نیستند. این نهال در دانشگاه کالیفرنیا آزمایش شد و با گذشت زمان ، اصلاحات ژنتیکی توانسته کیفیت گردوها را بهبود بخشد. در سالهای اخیر ، در کشورهای اروپایی ، خرید نهال گرد چندلر بسیار افزایش یافته است ، زیرا این نهال بیشترین گردو را در باغ های مختلف فراهم می کند. شاید بخواهید بدانید:

چه عواملی بر نتایج درخت گردو چندلر تأثیر می گذارد؟

هنگام پاسخ به این سوالات ابتدا باید سن درخت را در نظر گرفت. اگر یک درخت بالغ را ۱۰ ساله در نظر بگیریم ، نتیجه این درخت به طور طبیعی گردو چندلر است ؛ ما انتظار داریم هر ساله بیش از ۳۰۰ کیلوگرم گردوی تازه بارور شود، اما اگر درخت جوان تر باشد، قطعاً کمتر خواهد بود. جالب توجه است:

  1. مقدار آبیاری
  2. سو پو سو
  3. کودهی
  4. هرس مناسب همه از نظر تعداد درختان میوه بسیار موثر است

یکی از عواملی که نهال گردو چندلر را می توان محبوب دانست ، عملکر زیاد عنوان است. گردو چندلر مقاومت بسیار بالایی دارد و یکی از ویژگی های مثبت آن شاخه تولید آن است. تقریباً ۹۰٪ از شاخه های نهال چندلر پر محصول هستند که آمار بسیار خوبی است. عامل دیگری که باعث نش گردو چندلر می شود سرعت تولید گردو است.

نهال گردو پیوندی فرنور:

گردو فرنور یکی از جدیدترین نوع درختان فرانسوی می باشد.این نوع گردو دارای سایز متوسط و کیفیت بالا می باشد.

گردو فرنور بهترین رقم برای مناطق سردسیری و ارتفاعات بیشتر ا ۱۲۰۰-۱۸۰۰ متر از سطح دریا توصیه می شود.

گردو فرنور یکی از جدیدترین درختان تجاری و پوست کاغذی فرانسوی می باشد.نوع شکل این گردو گرد بوده و دارای پوست کاغذی و قابلیت کنده شدن راحت پوست از مغز می باشد.یکی از خصوصیات این گردو رنک مغز روشن و مقاومت به کرم سیب و بیماری بلایت گردو می باشدو همچنین مقاوت زیاد به سرما.

شاتون های گردو فرنوراغلب در اثر سرما از بین نمی رود این رقم ب عنوان گرده زا همچنین برای مناطق کوهستانی مناسب است.

گرده افشان فرنور از فرنت و بولیناتور استفاده می شود.گلدهی نها فرنور در اواخر فروردین (دیر گل) صورت می گیرد و معمولا در هر گل ۳ - ۶ گردو تولید می کند.

در طرح ریزی باغ گردو فرنور مستطیلی توصیه می شود.

فاصله کاشت: ۷*۵

عمر اقتصادی: بیش از ۱۰۰ سال

تحمل خشکی: متحمل ابیاری: ۲۰ لیتر در ۲۰ روز

وزن میوه: ۱۵ گرم

زن مغز میوه: ۶ گرم

گردو می تواند بسیار متنوع باشد. این بدان معنی است که آنها از نظر رشد و سطح رشد متفاوت خواهند بود. در این مقاله شما را با گونه دیگری از گردو آشنا می کنیم. خرید نهال گردو فرنور نهال دیگری است که باغبانان به آن علاقه مند هستند.

نهالکار نمونه استان آذربایجان غربی نهالستان رویال نهال

قیمت نهال گردو پرفروش در سال ۱۴۰۰:

قیمت فروش نهال در رویال نهال بسیار مناسب می باشد ، تمامی قیمت های نهال های گردوی این نهالستان در برابر کیفیت فوق العاده نهال های تولیدی با قیمتی کاملا رقابتی عرضه می شود ، قیمت نهال در این نهالستان به علت حذف هرگونه واسطه و در هنگام فروش عمده با تخفیف و قیمتی توافقی به فروش می رسد ، برای دریافت لیست قیمت نهال گردو با ما در تماس باشید.

خرید نهال گردو از نهالستان رویال نهال:

کیفیت نهال گردو خریداری شده و هویت آن برای احداث باغ گردو در هر شرایط و مکان و زمان بسیار مهم است و نمی توان به هر نهالستان برای خرید نهال گردو اعتماد کرد ، اما خوشبختانه رویال نهال آرمین قاسمی در میاندوآب یکی از مراکز فروش با مجوز تولید نهال گردو در ایران است که بیش از نیم قرن تجربه را داراست که در این نهالستان نهال های وارداتی و داخلی مختلف را تولید و پرورش می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید نهال گردو با کیفیت با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید و سفارش خود را جهت خرید نهال گردو مورد نظر خود ثبت کنید

۳ رقم نهال گردو محبوب در کشور:

نهال گردو ژنوتیپ برتر رویال تیپ ۷ و گردو چندلر پیوندی و نهال گردو فرنور پیوندی ۳ نمونه بسیار محبوب گردو در مقایسه با سایر ارقام گردو هستند. استانهای دیگر نیز در مناطق سردسیر و کوهستانی گردو را به صورت خاص و پراکنده می کارند

سود دهی نهال گردو:

در بین ارقام نهال موجود در کشور ، نهال گردو به دلیل سوددهی بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع ارزش نهال گردو در میان کشاورزان و باغداران مانند دلار اعتبار دارد و جالب است بدانید کشور ما یکی از برترین تولید و صادر کننده گردو در جهان است. بنابراین ، فراهم آوردن شرایط مناسب برای کاشت و پرورش گردو و همچنین خرید نهال گردو از مکان های معتبر و نهالستان دارای مجوز نیاز به دقت و توجه زیادی دارد.

جهت ثبت سفارش با شماره ۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰ از طریق واتساپ در ارتباط باشید.

کد خبر 632363

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    به این ها گردوی اسراییلی میگفتند زمانیکه ده ساله بودم .