جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

پزشکان بیل کلینتون روز پنج شنبه خبر دادند که وی به دلیل عفونت مجاری ادراری که به جریان خونش هم سرایت کرده، در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز پزشکی دانشگاه ایروین کالیفرنیا بستری شد.

کلینتون

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از CNN نوشت: بر اساس بیانیه مشترک عصر پنجشنبه دکتر آلپش امین، رئیس مرکز پزشکی دانشگاه ایروین کالیفرنیا و دکتر لیزا باردک، پزشک شخصی کلینتون او برای بررسی دقیق در ICU بستری شده است.

آنها گفتند که کلینتون برای حفظ حریم خصوصی و ایمنی در ICU بود، نه به این دلیل که نیاز به مراقبت های ویژه دارد.

به گفته پزشکان و کارکنان بیمارستان، کلینتون روحیه خوبی دارد، با خانواده و کارکنان صحبت می کند و سرپا بوده و راه می رفته است.

همچنین پزشکان گفتند پس از دو روز درمان، تعداد گلبول های سفید خون او رو به کاهش است و به خوبی به آنتی بیوتیک ها واکنش نشان داده و امیدواریم او به زودی به خانه برگردد.

کلینتون که برای یک رویداد خصوصی در بنیاد خود در کالیفرنیا به سر می برد، روز سه شنبه پس از انجام آزمایشاتی در بیمارستان بستری شد.

به گفته پزشکان رئیس جمهور سابق  ایالات متحده، عفونت های اورولوژیک در افراد مسن بسیار شایع است و به راحتی قابل درمان هستند، اگرچه می توانند به سرعت به جریان خون سرایت کنند.

کلینتون ۷۵ ساله در سال ۲۰۰۴ چهار بار تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته اما پزشکان وی تأکید کردند که بستری شدن وی ارتباطی با بیماری قلبی وی یا کرونا ندارد.

آنجل اورنا سخنگوی کلینتون روز پنجشنبه گفت: «شامگاه سه شنبه کلینتون در مرکز پزشکی دانشگاه ایروین کالیفرنیا بستری شد تا تحت درمان عفونت غیر مرتبط با کرونا قرار گیرد. او در حال بهبود است، روحیه خوبی دارد و از پزشکان، پرستاران و کارکنان که به او کمک می کنند بسیار سپاسگزار است.»

کد خبر 632117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha