سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به سکوت رافائل گروسی در قبال برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی، از وی پرسید: فایده عضویت در معاهده منع اشاعه و اجرای کامل پادمان‌های آژانس چیست؟

غریب آبادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علی‌رغم آن‌ که حمله به تأسیسات هسته‌ای کشورها را محکوم کرد، اما از ذکر نام عاملان خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران امتناع کرد و گفت وظیفه ندارم در این خصوص سخن بگویم. 

این اظهارات و دلیل سکوت گروسی در قبال برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی واکنش کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی و آژانس را به همراه داشت.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، در واکنش به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتی نوشت: در این صورت، فایده عضویت در معاهده عدم اشاعه و اجرای کامل پادمان های آژانس چیست؟ چگونه می توان آژانس را به عنوان یک نهاد جدی، حرفه ای و بی طرف دید، در حالی که اجرای رژیم پادمانی خود را به طور برابر و عادلانه برای تمامی اعضایش دنبال نمی کند؟

وی افزود: سکوت و غفلت در برابر برنامه هسته ای اسرائیل پیام منفی را به اعضای معاهده ان.پی.تی می فرستد، مبنی بر این که «عضویت در معاهده مساوی است با پذیرش قوی ترین راستی آزمایی و نظارت، در حالی که بیرون ماندن از آن به معنای رهایی از هرگونه تعهد و انتقاد و حتی دریافت پاداش است!».

به گزارش فارس، مدیرکل آژانس در مصاحبه چند روز قبل خود با انرژی اینتلیجنت در پاسخ به این سوال که چرا اینقدر درباره ایران صحبت می کنید، در حالی که درباره برنامه هسته ای اسرائیل صحبت نمی کنید، گفته بود: اسرائیل عضو ان.پی.تی نیست و حتی آن را امضا نیز نکرده است، در حالی که ایران عضو معاهده است و تعهدات حقوقی در این زمینه دارد.

کد خبر 632112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha