مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: سقف ظرفیت هر کلاس برای دانش‌آموزان طبق مجوز سازمان نوسازی تعیین می‌شود. بنابراین مدرسه حق جذب دانش‌آموزان بیش از آنچه که در مجوز راه‌اندازی قیدشده را ندارد.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اخذ شهریه کامل مدارس غیردولتی از والدین در پیش از سال تحصیلی و عدم مساعدت برخی موسسان با والدین دانش‌آموزان اظهار داشت:‌ اینکه چه درصدی از شهریه و در چه بازه زمانی اخذ شود، طبق توافق اولیا و مدارس است. در این راستا هر تصمیمی که اعم از اقساطی و نقدی باشد و بین اولیا و موسسان مقرر شود برای ما محترم است.

وی افزود: اکثر مدارس شهریه‌های خود را طی چند قسط از والدین دریافت می‌کنند و تعدادی از آنها حتی به دانش آموزان تخفیف هم می‌دهند. مواردی از این دست که به آن اشاره کردید، شاید بیشتر در مدارسی که متقاضی زیادی برای ثبت نام دارند، دیده شود. 

صالح در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی مدارس از معلمان بازنشسته برای مقطع ابتدایی استفاده می‌کنند، به گونه‌ای که معلم انرژی تدریس برای دانش آموزان را ندارد، چرا باید در مقاطع ابتدایی که بسیار کلیدی هستند از معلمان بازنشسته استفاده شود، گفت: از آنجا که این مدارس غیردولتی هستند، مختارند از این نیروها استفاده کنند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: بسیاری از اولیا تمایل دارند از نیروهای بازنشسته نیز بهره ببرند، زیرا آنها سال‌ها در زمینه تعلیم و تربیت تجربه دارند. معلمان آموزش و پرورش از منظر موارد آموزشی باید صلاحیت داشته باشند، سن و سال و بازنشسته بودن آنها منع قانونی برای ادامه فعالیت آنها در ساختار آموزشی ندارد و مهم کیفیت تدریس معلم است.

وضعیت حقوق و مزایای معلمان غیردولتی

وی در واکنش به این پرسش که در یکی از مدارس در نیمه سال گذشته تعدادی از معلمان از مدرسه رفتند و یک سری معلم جدید جایگزین آنها شدند، عمده علت تغییر معلمان و جابه‌جایی آن‌ها در مدارس غیردولتی اعتراض به حقوق و دستمزد است، چه برنامه ریزی برای این رویه اتخاذ خواهید کرد؟ گفت: وضعیت حقوق و مزایای معلمان غیردولتی تابع قانون کار است و در این زمینه موسسان باید مطابق قرار داد اقدام کنند. 

صالح اشاره کرد: باید این مساله به شکل موردی بررسی شود، زیرا معمولا موسسان تمایلی ندارند در میانه سال با معلم خود قطع همکاری کنند. به هر حال این اتفاق می‌تواند به فضای مدرسه و ارتباط آنها با اولیا آسیب بزند. در هر صورت موسس موظف به عقد قرارداد با معلمان خود و عمل به تکالیف قرار داد است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره چرایی افت کیفیت آموزش در برخی مدارس غیردولتی توضیح داد: مدارس تحت پوشش و نظارت آموزش و پرورش هستند. اگر کیفیت آموزشی مدارس افت داشته است، می‌توانند به آموزش و پرورش استان یا سازمان مشارکت‌های استان ارجاع دهند تا موضوع پیگیری شود.

سن واکسیناسیون دانش‌آموزان

صالح در پاسخ به این سوال که چرا برخی مدارس غیردولتی در مقطع ابتدایی اعلام کردند که دانش آموزان برای تزریق واکسن اقدام کنند، در صورتی که هنوز سن واکسن به ۱۲ سال نرسیده است، گفت: احتمالا موسس درباره این موضوع اطلاع نداشته است. چراکه در حال حاضر واکسیناسیون در این سنین انجام نمی‌شود و اگر دانش‌آموزی زیر ۱۲ سال داشته باشد و به مرکز مراجعه کند، واکسن دریافت نخواهد کرد.

وی با اشاره به تعداد استاندارد دانش آموزان در کلاس‌های درس گفت: تعداد استاندارد دانش آموزان در کلاس درس به مساحت آن کلاس بستگی دارد. سازمان نوسازی برای هر مدرسه تعداد دانش آموزان را مشخص کرده و هر مدرسه برای پذیرش تعداد دانش آموزان تاییدیه نوسازی و مجوز راه اندازی دارد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: سقف ظرفیت هر مدرسه برای دانش آموزان را مجوز سازمان نوسازی مشخص می‌کند. مدرسه حق جذب دانش آموزان بیش از آنچه که طبق مجوز راه اندازی صادر شده است را ندارد.

کد خبر 631652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha