دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب در سخنانی بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر تأکید کرد و گفت: اکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه گروه‌ها و احزاب لبنانی خواستار تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی باشند، وجود ندارد.

نصرالله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: در خارج از کشور فرصت برابر برای نامزدی یا تبلیغات انتخاباتی یا رای گیری آزادنه به ویژه برای حزب الله فراهم نیست.

وی افزود: ما تلاش زیادی برای تعدیل سن رای دادن در قانون اساسی و کاهش آن به ۱۸ سال کرده‌ایم اما متاسفانه اغلب فراکسیون ها به جزء حزب الله و امل و برخی نمایندگان، مخالف تغییر سن رای دادن هستند.

نصرالله در ادامه به حل بحران برق لبنان پراخت و گفت: پیشنهادات مختلفی از شرق و غرب برای حل بحران برق لبنان وجود دارد اما باید به پیشنهاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره حل بحران برق لبنان پاسخ داد.

وی درباره تلاش عده‌ای برای فراهم کردن زمینه جهت خصوصی کردن صنعت برق لبنان از طریق ایجاد بحران برق هشدار داد و گفت: اگر ایالات متحده با حل مشکل برق لبنان مخالفت کند، باید برای برخورد با آن اقدام مقتضی صورت بگیرد.

دبیرکل حزب الله در ادامه به بحران سوخت در لبنان اشاره کرد و گفت: ما اکنون در زمینه واردات نفت در مرحله اولیه قرار داریم و تا اواخر اکتبر ادامه خواهد داشت. ما نمی خواهیم در پرونده مازوت (گازوئیل) با دیگر شرکتها و پمپ بنزینها رقابت کنیم بلکه می‌خواهیم نیازهای ضروری کردم لبنان را رفع کنیم.

نصرالله در بخش دیگری از اظهاراتش به پرونده انفجار بیروت اشاره کرد و خاظر نشان کرد، حزب الله خواستار ادامه تحقیقات در پرونده انفجار بندر بیروت است و از این خواسته خود عدول نخواهد کرد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما از جمله کسانی هستیم که از انفجار بندر بیروت متحمل خسارت معنوی، سیاسی و تبلیغاتی شده ‎ایم.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت که ورود آمونیاک در زمان ریاست جمهوری میشل سلیمان و میشل عون بوده است، آیا گزارشی در این باره از آنها گرفته شده است؟ با این قاضی، در پرونده بندر عدالت محقق نمی‌شود؛ زیرا او در سیاست مشغول است و از خون برای مقاصد سیاسی استفاده می‌کند.

سید حسن نصرالله خطاب به بازپرس پرونده گفت: بازپرس محترم، اصل این است که شما به خانواده شهدا بگوییدکه چه کسی کشتی را آورد، با اجازه چه کسانی آورده شد و چه کسی تجهیزات را در زیرزمین جاسازی کرد و با هماهنگی چه کسی؟

نصرالله همچنین به انفجار مسجد قندوز و شهادت ده‌ها تن از شیعیان اشاره کرد و گفت: ما این حادثه دردناک را محکوم می‌کنیم و در غم خانواده‌های مظلوم شریک هستیم.

وی با اشاره به اینکه داعش مسئولیت انفجار قندوز افغانستان را برعهده گرفته است، افزود: آمریکا مسئول این جنایت است؛ چراکه همانگونه که قبلا هم گفتیم این ایالات متحده است که داعشی‌ها را از عراق به افغانستان منتقل کرد

کد خبر 631604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha