مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا اعلام کرد که یک موتور دیزلی پاک ساخته است که سال آینده در اروپا که تقاضا برای تکنولوژی‌های بهسوزی سوخت در آن در حال افزایش است، به بازار خواهد آمد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت مزدا که پنجمین کارخانه بزرگ اتومبیل‌سازی جهان است، قصد دارد موتور MZR-CD 2.2 را در سراسر جهان به بازار بفرستد، اما در ابتدا آن را وارد بازار اروپا خواهد کرد، که موتورهای دیزلی حدود 60 درصد بازار فروش وسائل نقلیه آن را تشکیل می‌دهند.

 شرکت مزدا که در شهر هیروشیما مستقر است، سه‌شنبه 9 سپتامبر (19 شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تکنولوژی به موتور امکان خواهد داد که دوده حاصل از گازهای اگزوز را 60 درصد سریع‌تر از  موتورهای دیزل معمولی بسوزاند.

مزدا دومین شرکت خودروسازی ژاپنی است که پس از اعلام هفته پیش شرکت نیسان در مورد اولین ماشین ورزشی دیزلی پاک این کشور، تولید موتور دیزلی پاک ساخت خودش را اعلام می‌کند.

 پیشگامان بازار خودرو، شرکت‌های هوندا و تویوتا، نیز در حال تولید تکنولوژی‌های دیزل پاک خاص خود هستند، به امید که مصرف‌‌کنندگان ژاپنی به استفاده از موتورهای دیزل که مدت‌هاست ناپاک، پرسروصدا و دودزا تلقی می‌‌شوند، رو بیاورند.

ژاپن قصد دارد از سال آینده به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با گرمایش جهانی، امتیازاتی برای مصرف‌کنندگانی که ماشین‌های دیزلی پاک می‌خرند، قائل شود.

[مسیر دشوار خودروهای دیزلی]

کد خبر 63146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز