گروه سیاسی: مطالب انتقادی یکی از کارگردانان سینما و تلویزیون درمورد مراجع عظام تقلید، همچنان واکنش‌های مختلف و همراه با گلایه‌مندی را از سوی گروه‌های مختلف روحانی در پی دارد.

هدف چیست؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی که به‌نظر می‌رسید ناظر به اتفاقات اخیر بود، ‌گفت: نمی‌دانم کسانی که به فکر حذف روحانیت و یا به‌دنبال بدنام کردن آنها هستند و می‌خواهند تکیه‌گاه حضور مردم را بشکنند دنبال چه هستند؟

می‌خواهند اصل تفکر را مخدوش یا راه را برای حرکت‌های بچگانه خود صاف کنند؟ اما اشتباه بزرگی می‌کنند؛چون نمی‌توانند این مسیر را با شاخ و برگ و بدون تنه و ریشه طی کنند.

به گزارش ایسنا،  اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله صدوقی اظهارداشت: در چند روز اخیر می‌بینیم کسانی پیدا شده‌اند که درست به همان منشأ انقلاب صدمه می‌زنند، ریشه را پیدا کرده‌اند و به آن می‌زنند، به حوزه‌ها و مراجع مانند خوره به تنه بزرگ این بنای عظیم می‌تازند.

در گزارش‌های روزانه دیدم کار به جایی رسیده که آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دردمندانه این خطرات را توجه می‌دهند و می‌گویند که احساس می‌کنیم جریانی در این وادی افتاده است.

سرمایه‌سوزی

خطیب نماز جمعه تهران نیز تصریح کرد: مراجع دینی فقیهان دینی هستند که حوزه‌های علمیه آنها را شایسته این جایگاه رفیع می‌دانند.

سید احمد خاتمی در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران که واحد مرکزی خبر آن‌را منتشر کرد، با تاکید بر اینکه عقل و دین اقتضا می‌کند مرجعیتی را که سرمایه استقلال، عزت و عظمت ایران است حفظ کنیم، تصریح کرد: اهل قلم، جوانان و همه اقشار، بیدار باشند که حرمت‌شکنی مراجع و علمای دین سرمایه سوزی است و نباید این اتفاق رخ دهد.

هشدار درباره بی‌توجهی

امام جمعه موقت قم هم تاکید کرد:‌ بی‌عنایتی و بی‌توجهی به علما و مراجع عظام تقلید و نقش‌‌ آنان در جامعه‌، اشتباهی بزرگ است و این اقدام در روزهای حساس سبب ضربه‌زدن به نظام می‌شود.

به گزارش فارس، رضا استادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه‌س  برگزار شد، تصریح کرد: بی‌عنایتی و بی‌توجهی به علما و مراجع عظام تقلید و نقشی که آنان در جامعه ایفا می‌کنند، اشتباهی بزرگ است و این اقدام در روزهای حساس سبب می‌شود که به نظام ضربه وارد شود.

کد خبر 63145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز