جمعی از رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان دوران دفاع مقدس که سابقه 50 تا 100 ماه حضور در مناطق عملیاتی دارند عصر امروز میهمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این مراسم که در فضائی صمیمانه و معنوی برگزار شد تعدادی از این ایثارگران به بیان خاطرات خود از روزهای خون و حماسه پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم در سخنانی با تأکید بر اینکه سراسر دوران دفاع مقدس از ابتدا تا انتها مملو از افتخار و سربلندی بوده است، تصریح کردند: ملت ایران در دفاع هشت ساله خود نشان داد که هیچگاه مایل به تجاوز و تعرض نیست اما اگر پای دفاع از هویت ملی و آرمان‌های مقدس و والای این ملت به میان آید، ایستادگی او برای همه جهانیان درس‌آموز و الگو خواهد بود.

ایشان جنگ ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس را جنگی دفاعی و در عین حال جنگی نابرابر خواندند و افزودند: در هشت سال دفاع مقدس، همه کانون‌های قدرت بین‌المللی شرق و غرب در ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی و تبلیغی در مقابل ملت ایران صف‌آرائی کرده بودند و در واقع جنگ احزاب قدرت‌های بین‌المللی با نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

رهبر انقلاب اسلامی پایان دفاع مقدس را نیز افتخارآمیز دانستند و با انتقاد از برخی بحث های بی‌اساس درباره پایان جنگ، خاطرنشان کردند: پیروزی مطلق جمهوری اسلامی ایران در پایان جنگ تحمیلی هشت ساله غیر قابل تردید است زیرا رژیم بعثی صدام که با پشتیبانی همه جانبه بین‌المللی برای ساقط کردن نظام اسلامی و تجزیه کشور وارد خاک ایران شده بود، در پایان جنگ، با دست خالی و تلفات انسانی بالا و خسارات فراوان از خاک کشور بیرون رانده شد، ضمن آنکه ملت ایران نیز در پایان این جنگ به قابلیت های بالا و غیرقابل تصوری رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه ای همچنین با اشاره به اقدامات هنری و ادبی انجام گرفته درخصوص خاطرات، ظرافت‌ها و درخشندگی های دفاع مقدس افزودند: کارهای انجام گرفته در این بخش در مقابل حجم کارهایی که باید انجام شود، کم است زیرا دوران جنگ همواره یکی از مقاطع حساس و درس آموز تاریخ ملتها است بنابراین باید با کار تخصصی، هنری و عالمانه خاطرات دوران دفاع مقدس از همه کسانی که اطلاعات و سخنی در این خصوص دارند، جمع آوری و ثبت شود.
 
در پایان این مراسم نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را به همراه رهبر معظم انقلاب اسلامی افطار کردند.

کد خبر 6314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز