رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد این کشور با پذیرش پناهجویان هائیتی آرزوی مرگ را برآورده می‌کند.

ترامپ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در اظهاراتی نژادپرستانه علیه پناهجویان هائیتی گفت: «احتمالا بیشتر آنان (پناهجویان هائیتی) ایدز دارند و آمریکا با پذیرفتن آنان آرزوی مرگ را برآورده می‌کند. در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۸ هزار نفر از هائیتی به آمریکا آمدند درحالیکه این تعداد در سال ۲۰۲۰ تنها چهارهزار نفر بود. تصاویری که از آمریکای جنوبی مخابره می‌شود نشان می‌دهد تعداد بیشتری درحال آمدن به سمت مرزهای ما هستند. بایدن با عقب نشینی از طرح‌های مهاجرتی من عامل تشدید بحران در مرز شده است.»

او در ادامه بدون ارائه هیچ مدرکی ادعا کرد ۵۰ کشور از جمله «هندوراس، مکزیک، السالوادور...» زندان‌های خود را خالی می‌کنند و زندانیان را به مرز آمریکا و مکزیک می‌فرستند! درحالیکه این افراد بسیار خطرناک هستند به این کشور منتقل می‌شوند و مقامات آمریکا نیز از آن‌ها مراقبت می‌کنند.

ترامپ در راستای پیشبرد اهداف و سیاست‌های ضد مهاجرتی خود در ۴سال گذشته میلیاردها دلار بودجه بخش‌های نظامی آمریکا را صرف ساخت دیوار نیمه کاره مرز مکزیک کرد.

مهاجرت همواره موضوع تنش آفرینی در روابط ترامپ و دموکرات‌ها بوده و کاهش مهاجران قانونی و غیرقانونی شعار اصلی ترامپ در انتخابات بود. او تلاش‌های زیادی را برای تغییر سیاست صدور روادید، اخراج مهاجران لاتین تبار و تغییر ساختار پناهندگی در آمریکا انجام داد. سیاست‌های ترامپ در قبال مهاجران لاتین تبار بار دیگر خاطرات تلخ تجربه حضور و مداخله آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین را زنده کرد و موجب تقویت جریان‌های ضد آمریکایی در این کشورها شد.

کد خبر 631159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha