زمانی که قصد خرید کالایی را دارید و فروشنده تخفیف عجیب و غریب و دیوانه‌وار به شما پیشنهاد می‌کند حتما آن کالا واقعی و باکیفیت نیست. در این مطلب با ۱۰ ترفند برای تشخیص کالای اصلی از تقلبی آشنا می‌شوید.

خرید اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تابناک، خرید کالای اصلی و با کیفیت مدتی است که آرزوی بسیاری از افراد شده است و با وجود شباهت زیاد کالاهای تقلبی با کالاهای اصلی، تشخیص این‌ دو از یکدیگر کار آسان و راحتی نیست. در این گزارش با ۱۰ ترفند برای تشخیص کالای اصلی از تقلبی آشنا می‌شوید.

امروزه خرید آنلاین برای دستیابی به خدمات و کالاهای مختلف بسیار محبوب شده است. از آنجا که شما کالا را از نزدیک نمی‌بینید، به راحتی می‌توانید در دام کالاهای تقلبی بیفتید.

تخفیف‌های عجیب و غریب

تخفیف‌های عجیب و غریب و خیلی زیاد نشانه خوبی نیست. این تخفیف‌ها نشان می‌دهد که کالایی که قصد خرید آن را دارید واقعی و با کیفیت نیستند. در بیشتر مواقع تخفیف‌های دیوانه‌وار برای مارک‌های معروف بین‌المللی نشان می‌دهد که این برند واقعی نیست. به عنوان مثال، اگر یک کیف Dior با ۷۰ درصد تخفیف فروخته می‌شود، بدون شک تقلبی و بی‌کیفیت است.

بسته‌بندی غیرحرفه‌ای

مارک‌ها و شرکت‌های خوب به بسته‌بندی اهمیت می‌دهند و به فرآیند بسته‌بندی توجه زیادی دارند تا محصول را در بهترین شکل و شرایط به دست مشتری برسانند. اگر این کالا غیرحرفه‌ای بسته بندی شده است یا در جعبه نمی‌گنجد، اگر فروشنده از جعبه‌های پلاستیکی یا مقوایی ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت استفاده کرده، یا محصول کاملاً بدون بسته به دست شما می‌رسد، این نشانه دیگری از تقلبی بودن محصول است.

اشتباهات املایی و دستوری در اسم برند

یکی دیگر از نشانه‌هایی که می‌تواند به شما در تشخیص محصولات تقلبی کمک کند، اشتباه نوشتن اطلاعات است، مانند اشتباه در نوشتن نام تجاری یا غلط املایی در اطلاعات محصول یا راهنمای دستورالعمل.

به عنوان مثال، برند Hewlett Packard را به صورت Hewlet، یا Louis Vuitton را به عنوان Vitton می‌نویسند. این اشتباهات در نام تجاری عمدی است تا مشتریانی را جذب کند که معمولاً بدون بررسی ترتیب حروف یا تلفظ به سمت نام می‌روند. اگر چنین خطاهای دستوری پیدا کردید، بدون شک محصول اصلی نیست.

وب‌سایت‌های جعلی

اگر خرید آنلاین انجام می‌دهید، راه آسان برای تشخیص کالاهای تقلبی بررسی وب سایت است. اگر سایت جعلی باشد، محصولات آن نیز جعلی هستند!

ابتدا URL را بررسی کنید و با جستجوی "https" به جای http و همچنین برچسب قفل، از امنیت سایت مطمئن شوید. همچنین می‌توانید با کپی و پیست آدرس وب سایت در سایت‌های بررسی احراز هویت مانند Scamadviser یا Domaintools، صحت سایت را تأیید کنید.

کیفیت پایین محصولات

از آنجا که تولیدکنندکان تقلبی، از مواد ارزان‌تر استفاده می‌کنند، تقلبی‌ها معمولاً پایین‌تر هستند. اغلب از پلاستیک چسبناک و بی‌کیفیت، چرم تقلبی، شیشه ارزان، پارچه بی‌کیفیت و قطعات قدیمی یا دست دوم دستگاه‌ها و ابزارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند. حتی شکل بسته‌بندی محصول با اصل متفاوت است؛ بنابراین اگر حتی در مورد اصل بودن محصول کمی شک دارید، پیرو شک خود شوید و آن جنس را نخرید.

لوازم جانبی مفقود شده قبل از خرید

مطمئن شوید که همه لوازم جانبی دستگاه یا کالا به ویژه هنگام خرید دستگاه‌های الکترونیکی موجود بوده و گم نشده باشد. سیم‌ها، اتصالات، پریزها، کارت گارانتی و سایر لوازم جانبی موجود در جعبه را در محصول اصلی بررسی کنید.

غفلت از جزئیات و عدم تطابق

معمولاً شرکت‌های معروف بسیاری از ویژگی‌ها مانند شماره سریال یا شماره مدل، کد، اطلاعات ثبت اختراع و... را روی خود محصول یا بسته‌بندی چاپ می‌کنند. سازندگان ورژن تقلبی اغلب در تولیدات خود این جزییات را به دلیل زیاد بودن جزییات، آن را نادیده می‌گیرند. همچنین می‌توانید شماره محصولات را به صورت آنلاین، مخصوصاً برای اقلام و دستگاه‌های الکترونیکی، بررسی کنید.

چاپ غیرحرفه‌ای لوگو روی محصول

اشتباه املایی کلمات و جمله‌بندی در لوگو نشان می‌دهد که این افراد دست به تقلید از یک تولید اصلی زده‌اند. اگر شما به لوگو شرکت‌های تولیدی حرفه‌ای، دقت کرده باشید، خیلی راحت می‌توانید لوگوی واقعی را از غیرواقعی تشخیص بدهید؛ شکل لوگو، اندازه و محل نوشته شده آن روی محصول یا بسته برای تشخیص اصل از تقلبی کمک زیادی به شما می‌کند. حتی کیفیت رنگ می‌تواند تقلبی بودن آن را افشا کند؛ متن چاپ شده در کالای تقلبی رنگ‌پریده، ناهمگون و غیرقابل خواندن است.

جزئیاتی برای تماس گرفتن وجود ندارد

اگر آدرس فعلی شرکت سازنده یا آدرس پست الکترونیکی یا شماره تلفن یا روشی برای ارتباط روی کالا ذکر نشده باشد، این یعنی اینکه جنس اصل نیست.

خرید از مراکز غیر مجاز

بهتر است اقلام و لوازم الکترونیکی مارک‌دار را از خرده فروشان مجاز، نمایندگی‌های مجاز و مراکز فروش مارک اصلی خریداری کنید. اگر تخفیف خوبی در جاهای دیگر دریافت می‌کنید، آدرس فروشگاه را با مراجعه به اینترنت بررسی کنید و مطمئن شوید که اطلاعات تماس واقعی هستند.

کد خبر 630712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha