شهر یثرب همزمان با هجرت پیامبر رحمت به مدینه النبی مشهور شد و از آن زمان تا کنون در شمار یکی از مهم‌ترین شهرهای مذهبی جهان قرار گرفته است. به همین دلیل اسناد زیادی مربوط به تاریخ این شهر در کتابخانه‌ها و مراکز تحقیقاتی جهان نگهداری می‌شود. در این گزارش برخی از تصاویر قدیمی این شهر را مشاهده می‌کنید:

شهر پيامبر، مدينه

به گزارش همشهری آنلاین،سختی وقایعی که  ماه صفر  برای اهل بیت پیامبر سلام الله علیهم اجمعین رخ داده و از همه سخت‌تر، داغ از دست دادن حضرت محمد صلی الله علیه و آله در این ایام قابل انکار نیست.

حدود چهل سال بعد و در سالروز رحلت پیامبر، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام نیز اتفاق افتاد تا روزهای پایانی این ماه با ایام سوگواری آل الله آمیخته شود. بزرگان زیادی صدقه دادن را از اعلام این روزها دانسته‌اند.

در این گزارش تصاویری دیده نشده و تاریخی از شهر پیامبر، یثرب، مسجد النبی و قبرستان بقیع را گردآوری کرده‌ایم؛ این تصاویر بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۱۶ میلادی گرفته شده است.

برخی از این تصاویر توسط باستان شناس و شرق شناس آلمانی برنارد موریتز (۱۸۵۹-۱۹۳۹) گرفته شده است.

در برخی از این تصاویر دیوارهای دوره عثمانی که بعدا به جهت توسعه شهر تخریب شد و نخلستان‌های مدینه مشخص است.

همچنین در تصاویر قدیمی ازجنت البقیع یا قبرستان بقیع بارگاه‌های ساخته شده بر قبور مطهر ائمه علیهم السلام و سایر شخصیت‌های برجسته صدر اسلام دیده می‌شود.

کد خبر 630533
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha