رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: تا روز پنجشنبه (۱۵ مهرماه) رگبار و رعد و برق و کاهش دما در شمال کشور پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: تا روز پنجشنبه (۱۵ مهر) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی وقوع رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نوار شمالی کشور کاهش دما رخ می‌دهد. دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

او گفت: بارندگی در استان‌های حاشیه خزر روز جمعه (۱۶ مهرماه) تداوم خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دریای عمان، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس طی ۲ روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده هم اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ مهر) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱۴ مهر) نیز صاف تا نیمه ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۳ و ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۶ و ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور هم در گفتگویی با میزان در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: از امروز بعدازظهر تا روز شنبه استان‌های ساحلی دریای خزر همچنین استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت.

وی ادامه داد: در نوار شمالی کشور شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود و طی این مدت دریای خزر هم مواج خواهد شد. امروز در نواحی غربی دریای خزر و نیز مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گیلان و غرب مازندران بارش‌ها به نسبت شدیدتر خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در جنوب کشور هم با ادامه فعالیت سامانه چرخند حاره‌ای شاهین امروز دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس علاوه بر اینکه افزایش ارتفاع موج را خواهند داشت، رگبار و رعد و برق و وزش بادهای خیلی شدید را هم در نواحی فراساحلی خواهند داشت.

وی درخصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: امروز در تهران آسمان صاف خواهد بود که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد. بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. اما در روزهای پایانی هفته هوای تهران خنک‌تر خواهد شد.

کد خبر 630375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha